tisdag 19 januari 2010

Jag gillar fan inte brudar - men jag gillar dig!


Inatt fick jag fint besök på jobbet av härliga Veronica! Det var så jäkla roligt och piggade upp hela min natt så till den milda grad att jag inte kunde sova när jag kom hem, var så uppfylld av positiv energi! :D Allt mellan himmel å jord diskuterades, mycket handlade det om manligt och kvinnligt ;) Kändes som att vi känt varandra för alltid faktiskt! Skönt när det klickar sådär direkt! :D

En vän till mig som bor i Sthlm har flera gånger sagt till mig: "Jag gillar fan inte brudar - men jag gillar dig!" Även detta kom vi in på inatt när vi snackade, V hade fått samma kommentar! Nu finns det ju brudar och brudar, men brudfenomenet vi snackar här, är väl lite nån slags tjej-stereotyp, en mall man kanske inte riktigt själv passar in i..

För att ta ett målande exempel: I somras hängde jag med en killkompis på fest. Jag kände bara honom och så ett par killar till på festen, där även ett gäng tjejer fanns med. Grabbarna släppte in en i gemenskapen direkt, presenterade sig och snackade på! Tyvärr var det inte lika när det gällde tjejerna, trots att jag var glad, trevlig och intresserad..! Kändes mer som att man granskades från topp till tå, sen klumpade de ihop sig i en bunt i soffan tisslandes å tasslandes.

Efter ett tag anländer två nya tjejer till festen. Den ena känd sen förut av värdparet tydligen, och den andra en kompis till henne. Denna kompis, en mörk skönhet, har på sig en kortkort tajt klänning som hon ser fullkomligt fantastisk ut i! Långa välformade snygga ben! Ser huvudena i soffan åka ihop direkt och viskandet börjar. "Herreguud, vilken kort klänning! Hon ser ju fan inte klok ut, jag skulle aaaaaldrig visa mig i nåt sånt där....!" Osv osv.. Herrejävlar, kvinnan har snygga ben, låt henne visa dem då för i helvitte?!?!

Är det den klassiska avundsjukan månntro? Nu menar jag inte att man måste vara nån jäkla vrålpuma liksom, alla är vi vackra på vårat sätt - och skönheten ligger i betraktarens öga! Det är så jäkla läckert att vara stolt över den man är och våga stå för det! Varför då denna nerklankning?!?! Sånt där har jag väldigt svårt för.. Jag gillar öppenhet! Att släppa in människor istället för att stänga ute dem! Känner man sig inte så förbannat hotad (eller vad nu fenomenet är?! ) kan man ju faktiskt få nya sköna vänner!

Jag hängde med grabbarna resten av kvällen.. där var det raka puckar och grym stämning! Nu kan man inte dra alla över en kam - jag vet! Men just där var det så och jag ville med detta förklara vad jag menar med "brud-fenomenet"!

Jag är själv knappast perfekt på nåt sätt - långt därifrån! Jag kan ha mina förutfattade meningar! Men jag hoppas och tror att jag ändå hör till skaran människor som är rätt öppensinnade! Jag gillar nya bekantskaper och jag älskar att leva och känna glädje! Skitsnack och sånt är bara onödigt att lägga sin energi på, det drar bara energi av en..! Jag är ändå jävligt nöjd och glad över att vara precis den jag är! :-)

3 kommentarer:

Veronica sa...

fina ord :D blir alldeles varm i hjärtat! det är som sagt ömsesidigt och jag ser framemot vår februari-dejt ;D

Susanne Löfgren sa...

Du känns faktiskt som en tvillingsjäl! Det tänket jag på igår! Blev så glad av att träffa dig! :D Jag ser oxå fram emot den som fan!! Även om det innebär att jag måste stoppa ner min lekamen i iskallt vatten.,.! ;-D Banga tänker jag ICKE göra! =)

Veronica sa...

jag känner samma sak :D tror aldrig jag klickat så snabbt med nån förut. så fascinerande hur livet kan sammanföra människor som man bara för ett halvår sen inte hade en susning om att man skulle träffa! :] du kommer inte bli besviken av isvaks-chocken, de kan ja nästan lova ;D