måndag 20 juni 2011

LYCKLIG!


Just nu är jag sådär fånigt lycklig som jag kan vara! :-) Kom nyss hem från en runda, det har inte blivit mycket gått idag, gick en liten liten sväng imorse innan jobbet, å en hyfsad nu ikväll. Är inte ens uppe i 2 mil idag, men med tanke på att jag inte ens kunde vidröra mina fötter igår, än mindre gå på dem, så är det bra! Å jag vågar inte gå ut för hårt, dumt att sätta krokben för sig själv nu!

Jag känner mig alldeles salig nu iaf! Vinden i mitt hår, solen i mitt ansikte å att få traska vid vattnet - ååh det gör mig så genuint lycklig i hela kroppen och själen! :D Å jag fick ett leende och ett hej från en människa! Sånt gör mig alldeles rysig av glädje! Människor som är spontana och vågar bjuda på sig själva!

Jag känner mig tillbaka i kraften nu! I min styrka! Å när det är så, trivs jag så fantastiskt bra som jag har det! :-) Mötte fina Angelica på min runda å surrade en stund, det gjorde att jag log hela vägen ner på stan! Å väl där ringde en annan fin Angelica så jag fick mig en härlig pratstund!

Jag är så tacksam och glad över mitt fina lilla liv! Det gör inget att det är rörigt i min lilla huvudknopp ibland. Det gör inget att mitt andra namn är kaos periodvis. För ååh, när jag är i balans, då är det så ljuvligt att vara jag så det är svårt att sätta ord på det. Tamejfan!

Å utan röran skulle jag inte uppskatta lugnet på samma sätt. Utan mörkret skulle jag inte uppskatta ljuset. Det är lite så det funkar i det lilla livet!

Nu tog det tvärstopp! Dags att göra sig i ordning för sängen och ladda för en ny fin dag! :-)

TACK för att jag finns, lever, andas och är frisk! TACK för att jag har mat på bordet varenda dag! TACK för att jag har ett jobb att gå till så att jag kan försörja mig! TACK för all kärlek som finns i mig själv och omkring mig i mitt liv! TACK för att jag lever i ett land i fred! TACK för mina älskade små hundar! <3

3 kommentarer:

victoria sa...

fina du är du brunhårig igen! :)

Anonym sa...

Jag gillar också att promenera och brukar försöka göra det dagligen om jag har tid. I alla fall ta en rask kvällspromenad på ett par km. Men jag går gärna i flera timmar när jag har mera tid, för jag tycker både det är avkopplande och skönt och så får man ju samtidigt intryck efter vägen också! (Utom om det spöregnar då förståss, då är det ju inte lika kul...:) Idag gjorde det det här och åskade riktigt kraftigt också.)

Men jag har t.o.m. börjat få med min mamma på promenader ibland numera i alla fall! Inne i stan och så. Jag har tagit med henne till lite platser på senare tid där jag tycker det är fint. Däremot så går det ju betydligt långsammare då förståss och man får nöja sig med en betydligt mindre sträcka än vad man själv är van vid...:)Men det är trevligt i alla fall.

Anonym sa...

(Glömde skriva under med namn igen.:)

Mvh John.