onsdag 27 juli 2011

Planera o-mera!


Jag planerar så gott som aldrig in något, därför att spontant är mer min grej! Jag kan sällan veta när dagen/stunden kommer - om jag har lust eller inte!

Igår var jag ut på stråket och käkade middag med jobbet. Det var mysigt och jag är nöjd med kvällen! Kände då att ikväll ska jag nog dra ut och slå klackarna i taket. Därför att jag slutar tidigt idag och är ledig imorn och därför att jag kände för det!

Idag känner jag inte alls för det! Idag är jag på humör för att hänga med mig själv, mysa och läsa en massa härliga böcker! :D

Det är därför det är så bra att ordet kanske finns! Det KAN SKE, men det behöver inte! =)

Mest lycklig igårkväll, var jag över min känsla i magen när jag vandrade hemåt i natten! Kände en sällsam lyckokänsla skölja över mig! Jag har liksom äntligen fattat att det inte handlar om att gå genom livet som någon perfekt varelse!

Det finns alltid de som är vackrare än en själv. De som är smartare. De som är snyggare osv osv.. Men jag är JAG! Å det finns ingen annan som är jag! :)

Trots att jag lämnat folkmängden där jag traskade för mig själv, kände jag mig allt annat än ensam! Jag vet så många gånger jag vandrat hemåt och känt den där ensamma känslan! Den kan dyka upp ibland nu också och då välkomnar jag den, möter den och till slut släpper den!

Jag har alltid haft ett stort behov av att vara själv, nu är det större än någonsin och jag älskar att känna att fastän jag är själv - så är jag aldrig ensam! =) Jag har aldrig tidigare känt en sån styrka och trygghet i mig själv som jag gör nu! Jag känner på riktigt att inget fattas mig! Det är svårt att beskriva känslan! Den fyller mig med stort lugn! :)

Å ett inlägg om o-planering rann iväg och blev ett utlägg om nåt helt annat! ;) Lite så funkar jag! Älskar att skriva det som kommer till mig, utan regler och ramar!

Nu en kaffe, en dusch, några timmars jobb å sen hämta älskade små hundar hoppas jag! :)

Kram på er alla! Önskar er och mig en finfin dag fylld av värme, glädje, kärlek och ljus! :D



Inga kommentarer: