söndag 3 juli 2011

Guldkorn!


Guldkorn i vardagen! Jag samlar på dem! :) Varför är vardag ett ord som lätt tolkas som lite tråkigt/negativt förresten?

VAR DAG i ditt liv är VIKTIG! Ditt liv är HÄR och NU!

VARDAG är ett mycket betydelsefullt och fint ord!

Åter till guldkornen. Jag påminner mig om dem, känner glädje och tacksamhet över dem!

De sista två dagarna har dessa fina guldkorn förgyllt min vardag och skänkt mig sådan glädje:

Ett äldre par som var in och handlade av mig på jobbet. Det fanns sådan genuin värme dem emellan! Det riktigt lyste livsglädje och kärlek av dem! De skrattade och skojade, retades lite med varandra och hade glimten i ögat. Åh jag blev alldeles varm i hela kroppen och mådde gott länge efteråt!

En kille som gick förbi på övre plan, som stannade till och sa: Åh vad glad du ser ut! Sånt gillas!
Å så fyrade han av ett brett leende och gjorde tummen upp!

En man som även han passerade mig på jobbet, stannade till och sa: Vad fin du är! Och log! :)

En som tackade för ett hej och ett leende, trots att han inte ens handlade där.

Ett sms av en vän innan läggdags med orden: du är underbar! Hade den tacksamma känslan kvar i kroppen när jag vaknade på morgonen!

Ett sms från en vän som skrev att hon nominerat mig till årets blogginspiratör!

Ett besök av en god vän med såväl allvarliga pratstunder som massor av skratt! Lycka är liksom att kunna lyssna på galenskaparna å annat skoj tillsammans med nån som har samma humor! Framförallt: att kunna vara sig själv!

Ett fint möte på en liten kvällsrunda med hundarna!

Ett telefonsamtal med en vän till långt in på natten!

Jag samlar guldkorn varje dag! Det är så viktigt att påminna sig om dem, att känna tacksamhet över dem! Att inte ta saker och ting för givna! Att berätta för människor omkring sig hur mycket de betyder för en! Hur älskade de är! För de kan inte läsa tankar! Därför blir jag extra glad när människor verkligen gör det! Säger de där orden istället för att bara tänka dem! :)

Ett guldkorn just i denna stund är att jag sitter i soffan och har en liten hund intill mig, sovandes på ryggstödet och vilar sitt huvud mot min axel. :)

Vad är dina guldkorn idag?


Inga kommentarer: