onsdag 20 juli 2011

Tidig morgon


Tidig morgon och skrivklåda!

Vaknade tidigt pigg och utvilad idag! :)

Ett sms från en vän igårkväll, som jag såg först nu på morgonen, förlöste mig på något sätt och fick mig att inse det självklara!

Orden: "Den som är rätt för dig är säkert inte "klar med sitt! och i fas att träffa dig än.. och du kanske inte heller är i "rätt fas" riktigt än!

Det är ju precis så jag vet att det är! Hur kunde jag glömma bort det? Någon därute formas för att passa precis mig! Å jag formas ju också! :) Det händer saker hela tiden! Jag är inte samma människa som jag var ens för en månad sedan! Utveckligen går i en rasande fart just nu och jag har själv svårt att hänga med!

Jag är långt ifrån samma människa som jag var för ett halvår sedan och jag vill inte samma saker längre!

I och med denna förlösande känsla som uppstod när jag läste dessa kloka ord och liksom kom till insikt, föll en del annat på plats också! :)

Dels insikten att jag vill ta det lugnt, jag behöver massor av tid för mig själv! Jag har inte den minsta lust att gå på vare sig stråket eller yran som det känns nu. Det känns befriande och skönt att ha kommit på det! Jag behöver ju inte vilja det bara för att "alla andra" kanske vill det. Jag känner mig plötsligt väldigt lugn och fri av den insikten!

Jag känner ett stort behov av att rensa! Såväl i min lägenhet, i mitt liv, som att rensa i och städa min kropp! Jag har skräpat för länge nu och nu är det dags att vårda den här fina starka kroppen som jag bor i, så att den orkar bära omkring på mig! :)

Jag äter så mycket som jag inte alls mår bra av, som min kropp hela tiden visar att det belastar den! Laktosfria produkter t ex.. jag tål dem ju bättre än vanliga mjölkprodukter, men jag går omkring och kraxar och hostar hela dagarna pga att mina slemhinnor blir överbelastade av dessa produkter.. något som försvinner när jag uteslutit dem ett tag.

Känner en sådan obalans i hela kroppen nu att jag t o m funderar över att köra en riktig fasta och enbart dricka i någon vecka eller så..

Det här med att fylla på och fylla på och fylla på.. Vad det än gäller, allt vi stoppar på oss, i oss, alla grejor vi köper osv osv.. Jag kan känna mig så oerhört kvävd av det ibland! Det blir alltmer märkbart! Ibland behöver jag få vila! Jag känner det allt starkare!

Hur vill JAG leva mitt liv? Vad kan JAG göra för mitt välmående och min hälsa?

Ibland behöver jag "skräp-perioder" som jag kallar dem. Då jag bara dekar ner mig, äter skräp, inte rör mig nämnvärt. De brukar inte vara så länge för jag tröttnar. Men ibland kan jag behöva den kontrasten för att rycka upp mig och ta kraft-tag!

Nu är det dags! Så glad och tacksam jag är över insikt! Jag är ju inte låst på något sätt! Jag är fri att leva mitt liv precis så som jag vill! :)

Jag vill inte vänta tills imorgon, jag vill leva så HÄR och NU! :-)

Inga kommentarer: