lördag 16 juli 2011

Sårade små egon


En tanke/fundering som kom till mig nyss genom något jag läste.

Många gånger när människor blir sårade verkar något slags behov av att "såra tillbaka" finnas.

Det ger liksom inget gott. Varken för den sårade eller den som såras.

När vi blir sårade av olika orsaker så behöver vi få ta in den känslan och känna sorg. Det du kan känna - kan du även läka!

Men att sticka knivar i ryggen på varandra genom hårda/negativa ord fyllda av negativitet/hat ger verkligen ingett annat än spridande av dåliga energier.

Sårade små ihopkrympta egon kan göra så många konstiga handlingar.

När du gör någon annan illa - gör du även illa dig själv på samma gång. Annat är oundvikligt.

Hämnd är inget vackert ord. Det ger mig ont i magen och jag vill inte ha det i min ordlista.

Allt blir till en ond cirkel. Vi väljer själva om vi vill fortsätta att trampa runt i den eller om vi vill vill välja en annan, ny, bättre väg!

Kärlek och förlåtelse. Starka läkande krafter. Oerhört viktiga!

Kärlek sprider sig som ringar på vattnet.

Kärlek gör gott - i oss alla!

2 kommentarer:

Malin sa...

Så jäkla bra skrivet. Du är den finaste och klokaste jag vet! <3

Susanne Löfgren sa...

TACK älskade kloka fina vän!!! Å tack detsamma!!! :D <3 <3 <3