söndag 3 juli 2011

Egentid


Egentid.

Tid för mig själv.

Självtid.

Kalla det vad man vill.

Jag är sjukt beroende av den! Jag behöver mycket tid i mitt eget sällskap. Det är då jag laddar batterierna och landar.

Jag älskar tid med mina vänner och familj lika mycket! Men utan den egna tiden grejar jag inte den sociala biten.

Jag behöver dem båda!

Ibland funderar jag över det där. (Fundera? Jag? Nähä...?! ;-) ) Somliga har liksom späckat schema hela tiden. Det kanske passar dem, alla är vi ju som bekant olika och olika saker passar olika människor - å tur är väl det!

I vissa stunder får jag för mig att jag är konstig på nåt sätt, nån jäkla eremit, att jag minsann också borde fladdra omkring och göra tusen grejor hela tiden.

Förr om åren försökte jag verkligen.

Men nu har jag insett.

Att såhär - är jag! Å så här behöver jag få vara! :)

Jag är i det närmsta allergisk mot att planera saker.

Jag klarar sällan av riktigt stora folksamlingar.

Jag behöver få ta dagen lite som den kommer - när det är möjligt!

Jag behöver tid för att vårda relationen till mig själv.

Det är när jag är i balans - som jag även har något att ge till er andra! :-)

Bertil enstöring får illustrera inlägget!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Hahaha åååh vad länge sen jag såg Skrotnisse och hans vänner! :D

Ja du vet ju att jag är precis som du vad gäller det där. Och det är inget större fel på oss för det ;)

KRAM!

Susanne Löfgren sa...

Skrotnisse rockar fett!!! :D :D :D

Haha nä några större fel på oss är det väl ändå inte! ;-) Möjligen några trevliga småfel bara, vafan ingen är perfekt liksom! ;D

KRAM!!! <3

Anonym sa...

Bertil! :)


Jag minns också den där från när man var liten. Undrar om den inte gick i Björnes magasin eller något...Eller kanske efteråt.


/John.