torsdag 8 september 2011

Älskade kroppen!!!

Älskade fina kroppen min!!!

Skrev en status på facebook idag där jag skrev:

"TACK älskade starka friska fina kropp för att jag får bo i dig min tid här på jorden! Just idag är du inte så pigg & det är okej. Jag lyssnar på dig och skänker dig vila! Jag har bestämt mig för att älska dig VARJE DAG fina fina kroppen! Ibland är du lite mindre, ibland lite större. Ibland mer tränad, ibland mindre tränad. Men du är alltid min underbara fina kropp! Du skänker mig så mycket lycka och glädje! Gör att jag kan göra en massa roliga saker som jag tycker om! TACK! :-)

Å jag försöker verkligen påminna mig om och komma ihåg att känna tacksamhet! För det är så lätt att ta sin kropp för givet! Stirra sig blind på detaljer, gnälla och klaga. Just nu ser jag "En andra chans" på TV:n och känner mig extra tacksam!

Jag har friska starka ben som kan ta mig ut på härliga promenader och joggingrundor!

Jag har en frisk och fullt fungerande kropp!

Den skall bära mig genom livet!

Den skänker mig glädje och njutning!

Den skall förhoppningsvis bära barn i sig en vacker dag!

Du kanske klagar på en "dålig form", du kanske klagar över "feta lår" men om dina ben plötsligt skulle förlora sin funktion pga en olycka, då skulle du med sorg sakna det som dina älskade ben kunde göra!

Du kanske klagar över en dålig hårdag. Men om du skulle mista allt hår, så skulle du känna glädje över minsta lilla hårstrå som kom tillbaka.

Vi funkar så ibland vi människor, att vi inte saknar kon förrän båset är tomt!

Så uppskatta det du har! Känn glädje och tacksamhet över det!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den friske har många önskningar den sjuke har bara en.

Susanne du SKA känna stor tacksamhet över att du ser som du gör och är som du är, jag tror många är avundsjuka på att du ser ut som du gör och är som du är.

Kram Anders

Susanne Löfgren sa...

Alla skall vi vara glada över att vi är just de vi är! =) Jag hoppas verkligen inte att människor känner någon slags avund på att andra människor mår bra och är sig själva!

Jag hoppas vi alla kan glädjas för varandra! =) Kram!

Anonym sa...

Du är liiiiite svår att ge komplimanger till hehe.

Men kom ihåg att Gunnar Sträng sa att den svenska avundsjukan är starkare än sexualdriften.

Kram Anders

Susanne Löfgren sa...

Fast vad en gubbe en gång sa, är det en sanning bara för det?

Det finns många olika sanningar =)

Anonym sa...

Ja banne mig jag tror han hade rätt!
Det finns lyckligtvis undantag Solidariska människor.
Människor som kan glädjas åt andras framgång.
Människor som låter sig inspireras av framgångsrika eller lyckliga människor.

Kram Anders