lördag 3 september 2011

Hejdå alkohol!


Imorse tog jag ett beslut om att aldrig mera dricka alkohol. Å det känns så himla himla bra! :D

Inte för att jag dricker mycket nuförtiden, men jag känner mig bara färdig med den nu. Alkoholen. Den ger mig inget gott. Alls.

Såhär uttryckte jag det på facebook:

"
Så märkligt och magiskt livet är! Plötsligt kommer en insikt som för med sig en mognad för ett beslut. Något som länge växt inuti en, men som man inte varit riktigt redo för. Plötsligt sker det. Det sker på en sekund! Å man bestämmer sig! Å när ett beslut fyller en med lycka, lättnad, glädje och stor frihetskänsla - då är det RÄTT! Imorse infann sig en sån där sekund. Imorse tog jag ett viktigt och underbart beslut! :-) ♥"
och som svar på en kommentar över denna: "Är du full?"

" Verkligen INTE full. Och aldrig mer. Jag dricker sällan alkohol och när jag gör det handlar det om ett glas vin eller två. Men jag mår verkligen inte bra av det. ETT enda glas kan skapa olust och ångest i min kropp och själ dagen efter. Skapa psykisk obalans. Skära av mig från mig själv. Så nej tack. ALDRIG MERA ALKOHOL! Jag är klar med det. Jag känner mig pirrig, glad och nästan KÄR av mitt beslut! :-) ♥"

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är konstigt att man måste motivera ett så klokt beslut och du kommer att få förklara dig många ggr.så det är lika bra att du memorerar ett kort och koncist svar.
(vissa)Pojkar och män kommer att finna detta som väldigt hotfullt,
deras enda chans är att ditt annars så goda omdömme grumlas av alkohol om de ska ha en chans på någon som du.

Kram A

Susanne Löfgren sa...

Jag tror att så länge man själv inte tycker det är några konstigheter så är det inga problem! =) Andra får gärna dricka om de vill, men jag vill inte längre! =) Om nån råkar tycka nåt om den saken, är det deras spegling och inte min =) Hoppas du haft en fin kväll! :) Kram!

Anonym sa...

Kvällen var sådär någon råkade dock få med mig på film då jag gick hem.
http://idiot.se/roliga-filmer/ga-hem-fran-krogen/

Skämt å sidå
Min Lördagkväll såg väl ut som vanligt. (sedan november)
Hemma själv, jag äter godis, vovven äter ostkrokar(hans favorit)
Kram A

Susanne Löfgren sa...

Kollade aldrig länken bara för att jag inte gillar ordet idiot ;) Om du hänger med en vovve - då är du ju verkligen inte själv! :-) Kram

Anonym sa...

HaHa Du är lite fundamentalist tror jag hehe du törs titta det är lite roligt.
Jo det är sant vet inte vad jag gjort utan vovven, men han kan aldrig ersätta sin matte.
Hon gick bort i november...

Susanne Löfgren sa...

Sorg tar tid.. å måste få ta den tiden...

Okej då kanske ja vågar kika! =)

Linda- Mamma till Alfred sa...

Smart beslut som fler borde ta!Stå på dig!
Skickat boken, vill ha lite koll efterom listan skall byggas på;)