torsdag 15 september 2011

Min kropp har något att säga mig!

Min kropp är duktig på att tala om saker för mig!

Sist jag var på bibblan lånade jag "Du kan hela ditt liv" av Louise L Hay. Har länge längtat efter att kika i den boken! Har läst i den många gånger förut och det står så mycket klokt och bra i den!

Jag tror verkligen på att vi alla bär på starka självläkande krafter och på att stödja dem!

Att vad det än är jobba FÖR tillfrisknande istället för MOT sjukdom!

Å då jag varit så svullen/hållit vätska och gasig på slutet, slog jag upp dessa och dess budskap och affirmationer!

Uppsvälldhet/Ödem/Vätska/Hålla kvar:
Fast i sitt tänkande. Hindrande, plågsamma åsikter. Affirmation: Mina tankar flyter lätt och obehindrat. Jag tar lätt till mig mina idéer.

Vad är du rädd att förlora? Affirmation: Jag är djupt koncentrerad och lugn. Det känns tryggt att leva och vara glad.

Vad eller vem vill du inte släppa? Affirmation: Jag frigör mig gärna från det förflutna. Det är tryggt för mig att släppa det. Nu är jag fri.

Gassmärtor:

Fasthållning. Fruktan. Osmälta idéer. Affirmation: Jag slappnar av och låter livet fritt strömma genom mig. Min kvinnliga energi är vackert balanserad.

Tjocktarmen:

Rädsla för att göra sig fri. Fasthållande vid det förgångna. Affirmation: Jag gör mig lätt av med det jag inte längre behöver. Det förgångna är över och jag är fri.

Det går att skönja en röd tråd genom dessa budskap! ;-)


5 kommentarer:

Leif Grytenius sa...

Jag har gett bort massor med böcker... men inte... Du kan hela ditt liv... den använder jag titt som tätt som uppslagsbok :)

Ha de bäst
Leif

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Visst är boken bra! Affirmationer, självstärkande tankar fungerar verkligen. Det kan vara så enkelt men ändå så svårt.

Ha din bästa dag!

Susanne Löfgren sa...

Den är underbar!!!

Å visst är det inte alltid så enkelt, men medvetenhet är ett gott steg på vägen iaf! =)

Önskar er båda en magisk dag! :D

Carin sa...

Så härligt att kika in på din blogg, man får sån energi jämt =D Kramis

Susanne Löfgren sa...

Åh vad härligt att höra fina fina Carin!!! :-D Kram!!!!