tisdag 13 september 2011

Distansplugg och "du missar ju hela grejen!"


Utbildningarna jag kommer att söka är på distans och det passar mig perfekt av många anledningar! Jag kommer inte att ta nåt lån, så jag ska jobba och plugga samtidigt och det kommer att gå hur bra som helst! =) Distans är alltså ypperligt för mig!

Har fått några kommentarer som: Men då missar du ju allt studentliv!

Å ja, studentliv i all ära, för de som gillar det är det säkert toppen!

Jag är glad om jag slipper!

Att supa skallen av sig och göra en massa saker för att platsa i gruppen, är inte min grej. I synnerhet inte eftersom jag är försiktig med alkoholen och numera har lagt ner den helt.

Som sagt, vi är alla olika! Många tycker det är jättekul och det kan säkert vara sammansvetsande på många vis, med all respekt!

Men jag blir ofta så jävla trött på hela den där grejen med drickande, att det alltid ska blandas in alkohol i allt, vad det än är. Jag tycker jag är en rätt skojig typ fastän jag inte dricker! =) Sen att onyktra människor kan upplevas rätt jobbiga då man själv väljer att vara nykter, det är en annan femma, därför undviker jag gärna den sortens tillställningar i nyktert tillstånd och ja nu är det ju nyktert ja! =)

Sen kan jag tycka att det är bra att få ventilera med andra och plugga tillsammans med andra å så, så min förhoppning är att fler i stan kommer att läsa samma, så att vi kan plugga tillsammans ibland! =)

Så ja det kommer att passa mig alldeles finemang! :-))

Inga kommentarer: