torsdag 15 september 2011

Morgonpigg?


Jag är en rätt så morgonpigg människa! Tycker jag själv i alla fall! ;-)

Men det är som att kroppen å knoppen inte riktigt vaknat ändå!

Åtminstone inte den där första halvtimmen på morgonen! När jag väl fått i mig morgonkaffet och den där första halvtimmen gått, är jag pigg och redo för morgonens promenad eller springrunda!

Men innan dess...

Jag går in i saker, snubblar å snavar.

Försöker hälla mjölken i kaffet och undrar varför inget kommer? Inser att korken fortfarande är på!

Försöker koka ägg med plattan avstängd.

Fumlar å vimsar å far omkring!

Borstar tänderna å dreglar ner tröjan!

Kanske är det så att kroppen behöver en liten stund på sig för att övergå från det där sovande tillståndet till det vakna?

Min kropp i alla fall! :-))

Inga kommentarer: