fredag 25 november 2011

Akupunktur!


Godmorgon! =) Även om det känns knas att skriva godmorgon när klockan snart är halv nio, sov till 8 idag, i vanliga fall studsar jag upp innan 5 på morgonen men jag var så trött igår att jag bestämde mig för att sova ut idag!

Var på akupunktur igår. Har dragits med jobbiga vätskeansamlingar i benen nu i flera månader och det har bara blivit värre och värre. Nu senaste tiden har jag sovit med benen i högläge, dragit på stödstrumpor så fort jag vaknat, haft på dem hela dagarna, lagt benen i högläge så fort jag fått chansen, badat bastu, masserat, provat olika medel som ska vara bra osv osv. Men det har liksom blivit så dåligt att jag inte kunnat avhjälpa det. Inte har det varit lika roligt att ge sig ut och gå och springa heller, då benen blir så svällda och "stumma" så det har känts som att de ska spricka! Men jag har gett mig ut ändå, för stillasittande är sällan bra för någonting!

I vilket fall så var jag spänd på att testa denna metod! Jag hade ledig dag igår vilket jag är tacksam över för min kropp reagerade våldsamt på första behandlingen! Hon frågade en massa om mina besvär och mitt vardagliga liv, bl a så får jag inte springa på de dagar jag fått behandling. Hon vill att jag ska gå varje Måndag och Torsdag nu fram till jul i alla fall, och då tänker jag att jag har ju fortfarande 5 dagar kvar i veckan då det är okej! ;-)

Sen fick jag lägga mig på behandlingsbänken och hon satte i nålar lite här och där. De är så tunna så det känns inte när hon sätter i dem, sen snurrar hon lite på dem för att se att de hamnat rätt och då kände jag att det stack till på vissa punkter, på andra ilade det och somliga sved det till ordentligt på! Häftigast var nålarna hon satte i benen för då kände jag direkt hur blodflödet drog igång i benen!

När hon satt i alla nålarna skulle jag ligga där i 20 minuter med nålarna i och hon gick till ett annat rum så jag fick ropa om det var något. Fick en filt över mig så jag skulle ha det varmt å gott! Nåväl. nu börjar knasigheterna! Först började mina tårar rinna som bara den! Jag kunde inte hejda dem, det rann och rann så jag blev alldeles blöt i öronen! Jag är inte den som brukar stänga inne mina känslor, de brukar komma fram vare sig jag vill eller inte, men kanske hade jag lite instängd gråt ändå? Sen började jag skratta! Jag fattade inte ens varför, hade liksom ingen speciell tanke att skratta åt, det bara bubblade fram och jag vålds-skrattade verkligen så att hela kroppen skakade! Akupunktören kom in i rummet och undrade vad som stod på egentligen? Jag kunde knappt svara henne för jag bara skrattade och skrattade! Jag veeet inteeee! Lyckades jag pressa fram till slut och fortsatte min galna skratt-attack, kände mig som värsta dåren där jag låg och frustade och skrek! :P Till slut lugnade det ner sig i alla fall, grät en skvätt till och sen var det klart.

Jag tror stenhårt på att allt hänger ihop, kroppen, själen, sinnet! Så vad det där än var som kom, så skulle det nog ut! =) När jag skulle knalla hem kände jag mig fortfarande sådär lite skör med alla känslorna utanpå kroppen. Kroppen var alldeles trött och det tog lång tid att ta sig hem från stan, något som i vanliga fall går på nolltid! Märkligt var också att det kändes som att nålarna satt kvar i kroppen på de där punkterna! Vilket de såklart inte gjorde!

När jag kom hem tog jag ut hundarna på en liten runda i kvarteret bara, tacksam över att jag gått promenad med dem på morgonen så att de skulle klara sig en stund för hela kroppen var som gelé! Gick sedan ut till tvättstugan och slängde i tvätten. Sen ställde jag larmet på mobilen för att vakna och hänga tvätten och så fortskred dagen, jag sov och sov och sov!

Å trots allt sovande under dagen, så somnade jag och sov gott genom hela natten! Jag både känner och t o m SER skillnad på mina ben! Det märktes redan igår! Blodcirkulationen har kommit igång och de mår så mycket bättre! Det ska verkligen bli spännande och intressant att se vad som kommer att hända under följande behandlingar! Nästa gång jag ska dit blir på Måndag innan jobbet! Det är då ingen idé att sminka sig på morgonen då känner jag! Hoppas jag inte blir lika trött nästa behandling bara, så jag får stå som en zombie på jobbet sen! ;-)

Inga kommentarer: