måndag 21 november 2011

Magisk musik!


Musik är magi!

Tänker ofta på det och så även nu när jag var ute på kvälls-hundpromenaden! Har inte sprungit nåt idag, ska vila benen så att de är fräscha till nästa pass, så att jag hinner bygga upp en sån enorm längtan att jag sådär nästan sprallar sönder innan jag kör igång! =) Å så tänker jag hela tiden nu att nyckeln är tålamod, inte gå ut för hårt, utmana mig, men ändå låta det ta tid! Har dock promenerat sammanlagt ett par mil idag. Är fortfarande rastlös med spralliga ben, men kommer nog att sova gott inatt!

För att återgå till huvudämnet; Under promenaden lyssnade jag på musik och då mestadels Infected Mushroom. Jag älskar dem! ÄLSKAR! ÄLSKAR! ÄLSKAR! Den bästa musiken i hela världen att springa till om du frågar mig! Jag blir salig och vild på en och samma gång av deras musik! Den är som puls, hjärtslag, smyger ofta sakta igång för att stegras och bygga upp den där underbara känslan av extas inombords som gör att jag öser på och exploderar när låten gör det!

Det är magiskt! Det är svårt att sätta ord på känslan! Det är HIGH ON LIFE! Det är som laglig doping! Glädjerus som blandar sig med endorfinrus i en enda vild salig sprakande härlig röra! Den får mig att vilja lätta från marken och flyga! Jag får pirr i hela kroppen bara jag tänker på den!

Är det inte fantastiskt så säg vad lite ljudvågor kan ställa till med för underbara saker i en?! ;D

(Om jag hade fattat hur man infogar ett klickbart/lyssningsbart youtube-klipp, så hade jag infogat ett sånt här! Men nu fattar jag tyvärr inte det! ;-))

1 kommentar:

Carin sa...

OH, ska testas =D tack för tipset hoppas allt är bra med dig! STOR KRAM