torsdag 17 november 2011

Inte tid att träna?


Det där med att inte ha tid till att träna, den ekvationen stämmer inte riktigt in på mig.

För om jag inte tränar, så såsar hela jag ihop i en enda sorglig, trött, ledsen hög. Orkar ingenting å finner ingen motivation till det heller.

MEN om jag håller igång och rör på kroppen, så blir jag pigg och finner massor av energi till att ta itu med saker! Det är då jag får nåt gjort och dessutom brukar jag ha en jädra fart när jag kör igång! Å på köpet blir jag en glad och lycklig homo sapiens!

Så jag vinner på att lägga mina timmar på träning, för då funkar resten av livet fint och jag blir en så otroligt mycket gladare och härligare människa som är rätt rolig att vara ikring! :-)

Klev upp kvart i fem imorse och sprang iväg till gymmet och rev av ett ryggpass, sen sprang jag hem och nu inväntar jag syster yster som jag ska ut å knata med! =) Önskar er alla en finfin dag! :D

Bilden, som jag fann på region Gotlands hemsida - får illustrera glädjen i att röra på kroppen! :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Så sant sagt kloka fina Susanne! Önskar dig en lika härlig dag. Och imorgon är det fredag, tjoho!! <3

Susanne Löfgren sa...

Jippi!!! Jag längtar tills imorn!!! :D :D :D Önskar dig detsamma härliga Malin! :D <3 <3 <3