fredag 4 november 2011

Underbara träning!

Älskar det faktum att klockan är kvart i sju på morgonen och att träningen är avklarad! Sannerligen bästa starten på dagen! Jag håller mitt löfte att kliva upp 5 på morgonen för att hinna träna oavsett vilken tid jag börjar jobba! Börjar som tidigast 8 på morgnarna så jag hinner lätt morgonträning bara jag ser till att få kroppkakan ur sängen pronto när jag vaknar! =)

Har ju haft uppehåll från träningen ett tag och när jag väl kommer igång så fattar jag inte - hur kunde jag avstå? Något som är så ljuvligt och får mig att må så gott i såväl kropp som själ! Nu fattar jag varför jag varit en förstklassig surkärring i flera veckor - det är ju för att jag inte tränat! Jag behöver få ur mig all överskottsenergi, annars har jag liksom en malande stress på insidan även om kroppen kan vara trött! Å som vi alla vet: Stressade människor är osköna jävlar, så är det bara!

Kanske var det någon form av målsättning jag behövde för att känna lusten komma tillbaka? Har anmält mig till Axa fjällmarathon, dock den korta rundan då den rätta är fulltecknad, men 13 km räcker nog gott och väl, jag har ju aldrig sprungit ett lopp i hela mitt liv! Detta är första gången jag verkligen känner mig verkligt sugen på det, att få springa i den där härliga fjällmiljön - hallelujah! Det är annat än tråkig asfalt det! =) Så till våren blir det att ge sig i kast med terränglöpning på riktigt och att mala sig upp och ner för Gustavsbergsbacken!

Är extra glad att två älskade Malin:s ska springa! Min kära kusin ska springa 13-km med mig och min kära vän som oxå heter Malin ska springa den rätta varianten på 43 km! Å nu är det flera som är pepp på att springa kort-rundan, kul om vi blir ett gäng, då kommer det alltid finnas nån att träna med! :-)

Hur som helst så är det härligt med någon form av målsättning att sträva emot, det blir inte så mycket planlöst irrande då utan mer fokus! Jag är lite sugen på ett par icebugs nu till vintern, brukar köra med halkskydd på skorna annars och springa på, men de är så i vägen där det inte är halt och asfalten kikar fram. Vi får se!

Nu tog det stopp i skrivklådan! Dusch, stretch å frukost på det här så! Önskar er alla en härlig dag och helg! :D

1 kommentar:

Malin sa...

Va härligt att du hittat tränings- och löpglädjen igen! Ser jättemycket fram emot att svettas och plågas tillsammans uppför slalombacken i vår. Wiiiiiiii. :)