tisdag 29 november 2011

Lågvarv!


Igår var jag på behandling igen innan jobbet och blev sådär behagligt rofylld och trött! Hon satte inte lika många nålar denna gång med tanke på att jag skulle iväg och jobba efteråt, i Torsdags sov jag ju hela dagen när jag varit där!

Mår så gott i kropp och själ, och nu när jag börjar landa och finna balans, inser jag vilken obalans och konstant anspänning jag befunnit mig i! Jag ska på inrådan ta det lugnt med träningen nu ett par veckor, promenader går bra, men annars är det lugna puckar, just för att inte stressa och dra igång allt igen, så att obalansen får en ärlig chans att rätta till sig.

Tänkte först att; jösses, hur ska det gå?! Jag som har så svårt att sitta still! Men efter behandlingen igår gick liksom hela jag ner i varv! Är alldeles lugn och avslappnad och kroppen vill vila och ta det lugnt. Så det sköter sig nog självt. Två veckor känns som en lång tid, men i det långa loppet är två veckor ingenting! Jag ska inte springa tävlingen förrän i Augusti så jag har lång tid på mig! Å om kroppen inge fungerar som den ska, så fungerar inget riktigt bra! Det viktigaste nu är att få läka och må bra! = ) Sen kommer allt att bli ÄNNU bättre resonerar jag! :)

Från det ena till det andra, igår kom äntligen mitt betyg! Så nu är jag behörig till utbildningen! Kopierade och skickade in det igårkväll, det skall vara inne senast 1 Dec, i övermorgon alltså, så jag hoppas det hinns! Jag vill så gärna detta!

Nog för att det kan ta energi att jobba med människor, men det ger så mycket tillbaka! Å speciellt barn, de är liksom som de är och så himla härliga! Igår var en mamma in och handlade och hade med sig sin dotter, Jag hejade på båda såklart, jag ogillar när vuxna snackar med varandra och struntar i barnen. Även såna som alltid hyssjar när barnen försöker komma till tals. De har mycket kloka och viktiga saker att säga oss! Den här lilla tjejen, hon verkligen bubblade och hade ett sånt där full i fan-uttryck i ögonen, de glittrade av glädje och bus! =)

De handlade bl a en stjärtlapp och jag frågade henne om hon skulle ut och åka nudå? JA! Skrek hon; jag ÄLSKAR SNÖ! Sen fortsatte hon glatt att prata om än det ena, än det andra. När de skulle gå log hon mot mig och sa; Idag är en ROLIG dag! :D Å det hade hon baske mig rätt i! Härliga unge! Det livade verkligen upp min dag det där mötet!

En stund senare var en tjej in och handlade som hade på sig en mössa som det stod "förskolan Hjärtat" på och jag startade genast utfrågning såklart och berättade att jag sökt till förskollärare upp till klass 3 och hon berättade om sitt jobb och hur mycket hon tyckte om det och att det var en superbra skola hon var på, ett kooperativ! Jag LÄNGTAR tills jag får ha en skock härliga ungar omkring mig på dagarna! Jag blir alldeles lycklig vid tanken! Å jag blir så glad av positiva härliga människor som skänker en glädje, hopp och energi! Det är en skön motvikt mot de där som fastnat i bitterträsket! När hon gick önskade hon mig lycka till! =)

Å så var älskade fina Anne in på jobbet en sväng å det gjorde mig så himla glad! Lycka är människor som livar upp en! :D Fick syn på henne när hon kom in i butiken å sprang glatt för att möta, men då lyckades vi springa om varandra runt en pelare i butiken, hahaha! Typiskt oss att det blir sådär knas! =) Knallade hem från jobbet sådär fånigt glad!

Jag vaknade med solen i hjärtat idag! Så himla glad! :D Känner verkligen i hela kroppen att detta kommer att gå vägen! Var nog lite trött efter behandlingen ändå igår förresten, men tanke på att jag la mig och sov halv nio på kvällen! ;-) Nu väntar strax jobb!

Önskar mig själv och er alla en härlig dag! :D :D :D

Förresten så kom första snön i Söndags på självaste första advent! :D Ljuvliga tider!!! Jag har inte adventspyntat nåt, det får räcka med mina träningskläder på tork lite här å var i lägenheten! ;-)) Rätt så hemtrevligt det med!


1 kommentar:

Malin sa...

Åhh men vad du sprider din härliga livsglädje fina Susanne! <3

Och helt rätt att ta hand om kroppen först, häftigt det verkar med akupunktur!