onsdag 4 augusti 2010

En vecka kvar..



Nu är det en vecka kvar av min semester! Jag känner verkligen att jag har fått vila upp mig, kommit tillbaka med nya krafter och njutit av livet och tillvaron under dessa veckor!

Jag har blandade känslor inför att återvända till jobbet. Jag vet hur det sliter på mig att jobba nattetid. Det jag älskar med mitt jobb är mina underbara kollegor och alla underbara människor som kikar in där på nätterna!

Under stråket och yran nyss, jobbade jag extra på stadsgården med att sälja vedugnsbakade pizzor åt en kille som säljer vedugnar från Italien. Hade så otroligt roligt under dessa dagar! Kände verkligen att det var ett öppet klimat och lättsam stämning! Fick träffa så härliga människor och ffa jobba med härliga sådana! Massor av beröm och den där härliga känslan när man vågar prova, vågar göra fel för att ingen blir förbannad på en för det!

Känner verkligen att jag fått ny gnista efter detta! En längtan efter att sträva vidare mot något annat! Något där jag känner att jag får växa, utvecklas, frodas, känna mig stolt över den jag är - på riktigt!

Den här sista veckan på min semester skall jag bara vara hemma och pyssla tror jag! Kika efter lediga jobb, fixa lite här hemmavid, rensa i lite prylar, gosa med hundarna och träffa mina vänner.

Livet känns bra nu. Livet känns fint! Något fint har hänt mig som jag är glad över.

Önskar er alla en härlig dag! Det känns som att hösten är på väg, känner inget vemod. Inte ännu iaf. Ser fram emot att kura i soffan mörka höstkvällar med en bra film och tända ljus! :-)

Inga kommentarer: