onsdag 11 augusti 2010

Hejdå semester! Hej jobb!


Ikväll börjas det! Jobbet. Semestern är över och jag känner att jag faktiskt har blivit utvilad!

Jag brukar ju vara som en levande död under mina jobbdygn.. Så jag har tänkt ut en ny strategi och ska prova om den funkar bättre.

Jag tänker inte ställa nåt alarm för väckning när jag jobbar mina nätter. Möjligen att jag ställer det på typ 21 på kvällen för att va säker att jag inte försover mig, men så himla länge lär jag knappast sova. Men som sagt, inget upp nån viss tid på eftermiddan, jag tänker sova så länge som kroppen vill och behöver.

När jag går av nattskiften ska jag inte sova bara ett par timmar för att vända dygnet, ofta blir jag så slut att även dagen efter blir förstörd och då har jag ju bara en ledig dag i princip innan jag ska vända till vakna nätter igen. (Jobbar 4, ledig 4 och så rullar det på).

Så jag ställer inget larm när jag går av heller, istället ska jag kliva upp tidigt dagen efter istället, känns som att det kommer att fungera bättre så jag hoppas på det! Verkligen värt att testa iaf! :)

Mitt sociala liv skall jag alltså leva rätt så undantagslöst under mina lediga dygn. Jobbdygnen skall ägnas åt vila den lediga tiden, möjligtvis träning om kroppkakan orkar! ;)

Inga kommentarer: