onsdag 25 augusti 2010

Stiltje..


.. är det i bloggen nu. Jag har inget särskilt att skriva om just nu. Känner lugn och ro i kroppen och själen. Ser fram emot hösten faktiskt för första gången på flera år! Känner inte alls den där paniken över att sommaren är slut.

Efter önskemål från oss natt-arbetare, kommer förändringar i schemat att ske nu i höst. Vilket innebär att det är dags för mig att ta kraft-tag i livet nu och ställa in siktet mot nya mål. Nu gäller fokus och tro på mig själv! Det är nog inte så mycket svårare än man gör det.

ungefär som när jag är ute på mina löprundor: Ögonen på målet. Alltid ögonen på målet, aldrig tappa sikte. Lätt som en fjäder, allt går lätt, jag är stark! Och efter en tyngre bit kommer det plötsligt: FLOW! Kroppen går av sig själv, allt känns så lätt!

Det är klart att det går att tillämpa även på andra områden i livet!

Ser fram emot en mysig höst, varma tröjor och tjocksockar, mysiga middagar med ett glas rött. Kura i soffan till en bra film. Samtala, skratta, prata, umgås!

Träna. Såklart! Jag har två gånger varit på väg för prov-vecka på stepin. Första veckan krånglade axeln, och det blev således inte av. Denna vecka blev jag matförgiftad efter en lunch på stan och kräktes hela eftermiddagen/kvällen igår..

Jag tar det lite som ett tecken. Jag är inte riktigt redo än. Behöver landa och känna efter.. Vi får se :)

Det finns något jag önskar.. önskar mig hett!

Välkommen hösten! :-)

2 kommentarer:

Veronica sa...

ååååh mys, jag röstar för rödtjut å raggsockar i din soffa ;P ÄLSKAR hösten!!!

Susanne Löfgren sa...

Jaaaa!!! Underbart!!! :D :D :D Jag instämmer till fullo! :D