måndag 9 augusti 2010

I arla morgonstund!


Ställde larmet på 06.30 imorse då jag trodde jag hade tvättstuga idag 7-12. Råkade somna om en stund, men vaknade ändå i god tid, pallrade mig upp å drog mig hemåt vid 7-snåret. Väl hemma upptäckte jag när jag kånkat ner tvättberget till tvättstugan, att jag tagit fel på dag och att det är först imorn jag har tvätt-tid..! :P

Nåväl. På vägen hem kände jag verkligen vad jag saknade att jobba dagtid! Jag är en av de där människorna som älskar att kliva upp tidigt på morgonen. Komma lite sådär nyvaken å halvtrött till jobbet, dricka morgonkaffe å kicka igång min dag! Det är så mysigt! :D Att jobba 7-16 och få ha helgerna lediga, det är guld värt för mig! Är en rutinmänniska som gillar att ha ett hyfsat inrutat liv.

Det funkar ju att jobba andra tider, kvällar och så också, men jisses vad jag saknar att jobba dagtid som sagt.. så himla skönt! D kan man ta en morgonpromenad innan jobbet, sen träna efter! :)

Nu ska jag ta tag i lite "att-göra-grejor" när det inte blev nåt tvätteri idag!

Önskar er alla en fin fin Måndag! Jag har 2 dagar kvar på min semester nu, så jag ska njuta av dem allt jag kan! :-)

Inga kommentarer: