måndag 16 augusti 2010

Jordgubbar och vispgrädde!


Jag har dagliga cravings efter jordgubbar och vispgrädde! Knallade upp till blåcenter idag, men ack och ve, inte fanns där någon jordgubbsförsäljare inte! :o Problemet löstes genom att ringa Jocke som var på väg hit för att lämna hundarna, å höra om inte han kunde svänga förbi Kvantum på väg hit och kika om det fanns där och isf köpa en liter till mig?

Å en sån lycka när det visade sig att det fanns jordgubbar där! :D Det blev leverans av gubbar, hundar å en fin grön matta som jag köpt! =)

Nu när jag sitter och smaskar för fulla muggar, tänker jag att det är lite med människor som med bär.

Vissa ser så himla söta ut men visar sig vara riktigt beska och otäcka.

Andra som kanske ser ut lite som en surkart, visar sig smaka ljuvligt!

Å så finns det ju de som är sådär ljuvliga, söta, härliga, hela vägen inifrån och ut!

:-)

Tur att jag fick min dagliga dos av grädde och jordgubbar - hur skulle det annars ha gått? :o

Å tur att jag har så många ljuva människor i mitt liv! Härliga som de mest smaskiga jordgubbar! :-)

1 kommentar:

Jennie sa...

Jag tänkte precis... fan vad hon äter jordubbar! Haha! :P men gott är det, jag köpte idag också som ska svullas snart! :D