lördag 18 september 2010

Det trodde jag aldrig!


Har nyss kommit hem från en skön kvällsrunda med Mozart! Det blev inte mycket springa, mest jogga och springa då och då, Mozart får alltid bestämma tempot när vi är ute tillsammans! =)

Jag trodde aldrig att jag skulle bli så fast för detta! Det har faktiskt börjat bli till ett härligt beroende! Jag bara måste ut och jag mår så fantastiskt bra i hela kroppen och själen när jag är ute på mina rundor!

Min största inspiration när jag drog igång har varit fantastiska fina Sandra som inspirerar med sin träningsglöd och sina målande beskrivningar av känslan under löp-pass och andra träningspass!

Än så länge är jag "bara" en glad motionär, men det tar sig! Det gör det! Jag orkar allt mer och det blir allt roligare!

Jag har t o m börjat överväga om jag ska ge mig på längdskidor i vinter! Jag som är som en riktig kalv på skidor, men övning ger färdighet sägs det!

Jag har även börjat nära lite drömmar i form av ett mål. Något jag skulle vilja genomföra någon gång under mitt liv!

Den som lever får se! :-)

Önskar er alla en fortsatt fin Lördagkväll!

2 kommentarer:

Sandra på Ön sa...

Blir alldeles varm i hjärtat av att skriva vad du skriver. Löpning, träning, är balsam för själen. Köp ett par längdskidor, vi kan åka tillsammans. Inte för att jag tror att du är en "kalv" på skidor, men jag kommer att vara en kalv med magen ;) Vore så roligt med ditt sällskap i spåret, det är nästan ännu mer njutning än löpning.
Kram

Susanne Löfgren sa...

Åh det vore alldeles underbart roligt! Om du har tålamod med en nybörjare! ;) Skidor är ju superträning för hela kroppen! :D

Kram!!