måndag 20 september 2010

Höstpromenad!


Igår var jag sådär toktrött och seg, ville helst lägga mig i soffan och bara pysa ihop. Men hundarna behöver ju ut så det vara bara att rycka upp sin trötta kroppkaka och bege sig iväg!

Och vilken underbar härlig promenad det blev! :D

Hösten målar klara färger i träden och solen strålade från en klarblå himmel! Borta i Lugnvik mötte jag en pappa och hans dotter. Han joggade och dottern cyklade på sin lilla cykel! Åh vad jag älskar sånt! Rörelseglädje tillsammans!

Den dagen jag får barn (jo även min tur skall komma!) skall jag ha en sån där fräsig barnvagn som det är lätt att jogga med, så jag kan fortsätta mina härliga rundor och ha med mig min lilla! Sen ser jag fram emot att hitta på en massa roliga aktiviteter tillsammans med mitt/mina barn! Glädjen i att röra sig finns ju där naturligt hos barn och det är ju toppen om man kan göra roliga aktiviteter tillsammans i familjen så att den finns kvar och är där naturligt.

Mötte även människor i alla åldrar som promenerade/sprang/cyklade. Det är så härligt att se och jag kände hur det började spritta i benen och jag ville hänga på! Tar det dock lugnt när Jonatan är med, springa är inte riktigt hans grej, möjligen kortare sträckor ;)

Allra sista biten hem, gick jag genom Österängsparken och där satt en kille på en bänk i solen och spelade gitarr och sken med hela ansiktet! Sånt där kan göra mig så himla glad! Tänk vad härligt att sitta utomhus en vacker dag i solskenet och bjuda på musik! Fantastiskt! :D

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Vilken fin bild. Vackra höst. Och visst kan en promenad ge så mycket.
Satt och kollade på bra löparvagnar i går, oj, så mycket saker det finns. Och jag är som dig, ser framemot att få göra allt jag gör i dag, men med en liten prins/prinsessa med mig. Varma kramar till dig