torsdag 23 september 2010

Egoboost!


Okej, man ska väl inte ha nåt egentligen. nåt ego. Det där egot ställer till mycket knasigheter i livet. När det blir sårat, när det tar över, osv!

Man idag fick jag en sån härlig egoboost, så jag tänker i alla fall gotta mig i den ett tag!

Kalla det att jag var ute med håven, men jag behövde höra från lite människor omkring mig; Hur uppfattar DU mig?

Detta pga att jag börjat skriva jobb-ansökningar. Något jag inte gjort på ÅR och DAR! Därför känns det ganska främmande och nu ska man rannsaka sig själv. Vad är mina starka sidor, vad är jag BRA på? Det finns en hel del jag tycker att jag är bra på.

Men lite typiskt svensk är jag allt. Från en skala på 1 till 5 vill jag gärna sätta 3or. Så man är lite sisådär LAGOM. Inte för mycket, inte för lite! Jisses!

Jag frågade idag de där fina människorna jag har i min omgivning, vilka är mina starka sidor?

Dessa var de härliga svar jag fick! Och jag har faktiskt unnat mig i att gotta mig i dem idag, då jag i övrigt haft en sämre dag. (Jo, visst får man ha såna ibland oxå! Allt har sin plats!)

* Du är alltid så energirik, glad och positiv! Du lyser upp som en sol!

* Glad, framåt, trevlig, social, lätt att ta nya människor, öppen för nya saker. Inte rädd för att testa på det som är nytt och främmande.

* Glad, positiv, ärlig, god självkännedom, nyfiken på livet och allt som kan ge personlig utveckling, social, humanistisk.

* Du har en sprudlande energi omkring dig som gör människor glada! Du är noggrann och duktig på det mesta, van att möta människor, van att sköta mycket samtidigt!

* Snabb i huvet och hög arbetskapacitet. Ihärdig och uthållig. Ordningsam. Ärlig. Mån om andra.

* Dina bästa och finaste styrkor är att du alltid kan ge kreativ kritik, du har social kompetens utöver det vanliga, hjärtat på rätta stället och sprider ett positivt engagemang för det du gör. Du vill lära dig och utvecklas på jobb och på det personliga planet. Om jag var arbetsgivare skulle jag uppskatta din arbetsmoral!

* Du har en fantastisk förmåga att se personer, att lyfta deras starka sidor och få dem att tro på sig själv. Du är lyhörd, ambitiös, har alltid nära till skratt och en otrolig självkännedom. Du är glädjespridare och du är otroligt välformulerad.

* Serviceminded, öppen, glad, lätt för att ta folk. Kan jobba både i team och självständigt, stresstålig!

* Unik. Solen på min himmel. Vacker. Trogen. En sjukt bra vän. Du lyser upp. Får en att aldrig vilja ge upp något. Rolig. Energikälla. När du ler stannar tiden. Man kan lita på dig.

* Var inte rädd för att höja dig själv. Du har en drivkraft som är enorm. Empati och förståelse mer än vad jag tror att du inser själv. Står för vad du säger och vem du är. Inte minst att du kan få den mest ledsna människa att le och känna sig värdefull.

* Allt du vill - fixar du! När det är något du brinner för har jag fått känslan att du kör stenhårt och då blir det oftast väldigt bra!

* Du är en frisk fläkt, mycket social och väldigt trevlig, du är stresstålig och tålmodig, du ger mycket av dig själv och du är inte rädd för att lära nytt! Du är så mycket mer!

* Du är glad, positiv och gör ditt jobb noggrant och ger 100% i allt du företar dig!

* Entusiastisk, glad, får människor att trivas, väldigt serviceminded!

* Du har lätt för att lära dig nya saker, visar stort engagemang och bryr dig om människor du har omkring dig!

* Du lyser, du är en sån där som lyser upp ett helt rum när du kommer in i det. Vissa har det, det är en gåva! Ruggigt energisk glad och sprudlande kan man sammanfatta det som!

* Du är så speciell med din energi. Du är verkligen så himla levande! Rolig, spontan, skön humor, öppen och social men samtidigt lyhörd, känslig, självständig och empatisk. Jag tycker det är en väldigt speciell kombination av egenskaper som inte brukar finnas i en och samma person! Det känns som att du är genuint intresserad av människor och att du engagerar dig, stort hjärta!

* Du är en arbetshäst! Stark, pålitlig, en teamplayer, lojal, punktlig, charmig, jobbar med glimten i ögat och ett stort leende, noggrann, målmedveten och sprudlande! Kan fortsätta flera meter!

Å om NI kan tycka/känna/tro detta om mig, då kan JAG det också! Ska ta till mig allt detta och börja skriva med ny kraft!!! :-) TACK!!! Jag omfamnar mig själv ikväll =)

2 kommentarer:

jennie sa...

<3

Only me sa...

Vilka underbara kommentarer du fått :) Nu känner ju inte jag dig så, men du verkar vara en väldigt glad, spontan, ärlig tjej och framförallt tror jag du är en trogen vän till de du väljer att omge dig med.
Kram <3