tisdag 28 september 2010

Me, myself and I


Ikväll ska jag ha en kväll för mig själv. Ibland behöver jag verkligen dessa, då jag njuter av mitt eget sällskap och av att bara vara. Är rätt trött nu när jag gått av nattskiften och då passar det fint med en kväll hemma i soffan.

Jag är en otroligt social varelse som älskar att ha människor omkring mig och att träffa och umgås med mina vänner och min familj är det bästa jag vet. Men jag själv är också min vän och min egen tid är minst lika viktig!

Ska slappa i soffan, kika lite TV eller läsa en bok och bara vara. Tända ljus. Mysa. Ladda batterierna.

Känner människor som inte står ut i sitt eget sällskap, som inte fixar att vara själva, som konstant flyr från sig själva. Är glad att jag inte är där längre. Tacksam över att jag lärt mig uppskatta mig själv och min tid!

Lite av allt, då blir det balans och då mår jag som allra bäst! :-)

Inga kommentarer: