torsdag 25 augusti 2011

Hur kan vi hjälpa varandra?


Tänkte tanken nyss då jag ska åka iväg och handla mat om en stund. Eftersom jag bara handlar till mig själv, så har jag mycket plats över i min bil! Tänk om jag skulle kunna underlätta för en annan människa genom att ta med någon när jag ska iväg? Någon som kanske inte äger en bil, inte har körkort, är less att släpa en massa kassar på bussen?

Tänk så många outnyttjade resurser och möjligheter som finns i vårt samhälle som vi inte tar vara på?

Så många win-win-situations som vi varken ser eller använder!

Jag skulle kunna hjälpa en annan människa genom att erbjuda skjuts och jag skulle få sällskap under tiden och det är alltid roligt! =)

Det finns hur många situationer som helst där vi skulle kunna hjälpa varandra/skänka glädje till varandra!

Någon kanske behöver hjälp med sin hund då de jobbar? Någon pensionär kanske sitter ensam om dagarna och skulle inget högre önska än sällskap av en fyrbent kompis! Tänk så mycket båda parter skulle vinna på den lösningen av situationen!

Tänk så mycket kärlek som kan spridas! Tänk så mycket enklare vi skulle kunna göra saker och ting utan att det behöver kosta oss en massa pengar! Istället skulle vi kunna underlätta för varandra och tänk så mycket ny fin vänskap som skulle kunna erhållas på köpet!

Tänk om vi skulle börja ta tillvara på alla dessa fantastiska möjligheter?! :D

Möjligheterna är oändliga! :D :D :D

3 kommentarer:

The Spectacular Life ღ sa...

Underbart!

WIN - WIN är något som jag verkligen lever efter och har gjort länge.

Att hjälpa andra när jag kan med allt jag har och jag förväntar mig inget tillbaka. Vet att den dagen jag behöver hjälp kommer den komma till mig även om den inte kommer från den personen jag hjälpt.

Skapa dig en magisk dag min stjärna!

Kram Ann@

Leif Grytenius sa...

Vilka underbara tankar du bär på :)

Tack för att du delar med dig! Du gör skillnad i världen!

Ha de bäst
Leif

Susanne Löfgren sa...

Anna å Leif! Underbara människor! Mina varmaste kramar fyllda av kärlek till er! :-) <3 <3 <3