fredag 5 augusti 2011

Tacksamhet!


Ofta glömmer vi människor bort att känna tacksamhet över vad vi har!

Många gånger märker vi inte hur mycket vi uppskattar något - förrän det rycks ifrån oss!

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt".

Därför påminner jag mig själv idag.

Om hur tacksam jag är.

Tacksam över att jag fått vakna upp till en ny fin dag i detta liv.

Tacksam över att jag har ett arbete att gå till.

Tacksam över att jag varje dag har mat på bordet och tak över huvudet.

Tacksam över att jag är frisk!

Tacksam över min familj och mina vänner.

Tacksam över mina älskade små hundar.

Tacksam över att vara just den jag är.

TACK!

2 kommentarer:

Isabell sa...

Om du skulle få ner alla dina tankar i en bok, då skulle jag vara en av de som köpte den!

Susanne Löfgren sa...

Åh TACK!!! Den där kommentaren gjorde min dag!!! Jag har en dröm om att någon gång i mitt liv få skriva en bok! :) <3 Kram!!!