torsdag 18 augusti 2011

När allt faller på plats!


Ja kanske inte allt, men väldigt mycket! Det känns som att allt trillat på plats i alla fall! = )

Som jag har haft kaos i mina tankar nu under en period! Grubblare har jag alltid varit, men ibland är det ju sådär så man nästan grubblar ihjäl sig! Det är helt naturligt, livet funkar lite så, för min del i alla fall! Allt samlas på i en enda propp, sen släpper det och det där älskade flytet kommer!

I förrgår kom en tanke till mig som en blixt från klar himmel och plötsligt blev allt så självklart och lätt! :D Jag känner mig helt galet peppad och bereder mig på en tid då jag kommer att få väldigt fullt upp, men jag kommer att ha det så med glädje! :D Jag behöver bara läsa in en kurs för att få behörighet till den utbildning jag vill söka!

Så idag på min lediga dag skall jag kolla upp och fixa med det. Har redan haft kontakt med studievägledare och beställt hem personbevis för studier! = )

Idag ska jag även ägna mig åt tvättstuga, riva av ett pass på gymmet, fixa håret och så har jag tid hos min kiropraktor! Är så glad över att jag tog tag i det! Kroppen känns sned och i perioder har jag såna problem med min axel att jag måste smörja på voltarensalva flera gånger om dagen och knappt kan lyfta armen över huvudet. Ett besök hos kiropraktorn brukar räcka, han är fantastisk! =) Jag ska ju bo i den här kroppen ett bra tag till så det är viktigt att ta hand om den! Ska även ta tag i och träna upp min bålstabilitet ordentligt, nu när kroppen blir rak och fin! =)

Älskade fina lilla liv!

Tänk såna möjligheter som finns! Jag är så tacksam över att bo i ett land där jag inte behöver betala något för att gå en utbildning! Om jag knegar på behöver jag inte ens ta lån! Jag kan t o m få BIDRAG för det om jag vill, men det kommer jag inte att välja för jag vill kunna jobba på så mycket jag vill!

Men helt fantastiskt är det! Det är verkligen inte i många länder som det finns så fina otroliga möjligheter! Jag är oerhört tacksam!

Välkommen nya fina dag! :-)


Inga kommentarer: