söndag 21 augusti 2011

Var dag!


Åh vad jag kan älska den! Vardagen!

Vardag. Var dag - vackra ord!

Varje dag i livet är så betydelsefull!

Åh vad jag kan uppskatta och älska vardagliga saker!

Att vakna upp och sträcka på sig, gona sig i sängvärmen. Mysa med varma små hundkroppar!

Att dricka morgonkaffe.

Att promenera. Själv, eller med små hundar. Med mål eller planlöst.

Att komma hem och fixa en god frukost.

Att strosa omkring i mataffären och fundera på vad jag ska laga till middag.

Att njuta och trivas i mitt eget sällskap.

Att njuta i en god väns sällskap.

Att läsa böcker.

Att lyssna på musik.

Att mysa i soffan på kvällen, äta bär med vispad grädde, krama små hundar!

:-)

Var dag är fin på sitt sätt!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. jag är en ny blogg läserska.. Gillar det du skriver mycket! :)
Det du skriver får mig att tänka till, och att må lite bättre. Missförstå mig inte, jag mår inte dåligt, men jag jobbar så otroligt mycket, och vissa saker som du skriver får mig att tänka till. Bra!
Önskar dig allt gott! Solen på himlen lyser för dig.
//Carris

Ingela sa...

Precis så eré!
Vardagen är ju livet, livet som är alldeles för kort! Kloka härliga Susanne!

Susanne Löfgren sa...

Carris - Varmt välkommen! Å TACK för din kommentar! Den värmer mitt hjärta! :-) Å du, skulle du må dåligt, även fast du nu skriver att du inte gör det, så är det okej! =) Vi människor behöver få åka lite upp och ner i vår berg och dalbana för att finna balans, känna och vara allt vi är! =) Jag önskar dig också allt gott! Å solen den lyser på dig med, på oss alla! Känn livet min vän - du kan skina! =) Kram på dig! :)

Ingela - älskade härliga vän! Om vi lär oss att leva HÄR och NU, så är livet aldrig för kort! =) Då saknar tiden betydelse på nåt sätt! Det är inte alltid så enkelt, men vi lär så länge vi lever! :-) Kramar å kärlek å ljus till dig! <3 <3 <3

Em Löfgren sa...

Varje dag räknas!