lördag 6 augusti 2011

Livet på landet

Nyss fick jag återigen bevittna ett nytt litet liv som kommit till världen! :)

En alldeles nyfödd liten kalv härute på ängen.

Pappa ringde grannen, bonden som äger korna som traskar härute på gården, så att han kunde komma och hämta sin lille vän.

En sån otroligt fin man han är den bonden!

Månar så om sina djur, driver lantbruk i liten skala. Han är så kompis med sina djur och sånt gör mig alldeles varm i hjärtat.

Det stillsamma sättet han närmade sig på, småpratade med den lille för att sedan ömt lyfta upp honom och ta med honom hem. :)

Jag fick hålla igen för att inte börja gråta. Så otroligt fint och kärleksfullt!

Såna här enkla små saker är det vackraste i livet! Sånt här gör mig riktigt lycklig och glad, får mig att brinna inombords av kärlek! :)

Älskade ljuva fina liv! :)

Inga kommentarer: