måndag 13 december 2010

JAG KAN!


Jag jobbar på den tanken! Har så otroligt många människor i min omgivning som tror på mig och det gör det så mycket enklare!

Det är lustigt dock hur en gammal tanke kan rota sig fast och vara förjävligt svår att skaka av sig..

För flera år sedan, hade jag tävlingstankar och ville satsa på det. Nu blev det inte så och idag är jag tacksam över det, för jag var inte i balans för fem öre på den tiden. Det hade inte blivit bra.

I vilket fall, när jag yttrade mina tankar och drömmar, var det en kille på gymmet som sa till mig: - Det är ingen idé att du ens försöker, Susanne. För du har inte de rätta förutsättningarna.

Den kommentaren tog HÅRT på mig. Grävde ner mig och kände mig fullkomligt värdelös och än idag gör det lite ont i hjärtat när jag tänker på det.

Nu är det upp till MIG och ingen annan att verkligen släppa det där! Att utrota den där tanken, för den gör ingen som helst nytta, tvärtom bara skada!

Den enda som sätter gränserna är JAG. Med tid och tålamod och VILJA kan jag komma hur långt som helst! Jag har fortfarande en liten tendens att ruska av mig de positiva och peppande ord jag får, medan ord av motsatt karaktär borrar in sig som giftiga pilar i mig och gör sönder mig.

Tankar är kraft och tankar går att förändra! Jag behöver alltid alltid komma ihåg det!

Å jag behöver alltid alltid jobba aktivt med mina tankar! För de är precis som kondition - en färskvara!

Heja heja heja!!!

5 kommentarer:

Erika sa...

Tänk vad vissa ord kan göra ont! Och speciellt när de kommer från någon särskild (även om det inte är känslomässigt särskilt).

Men vet du, du klarar precis allt du vill. Till och med att stänga av såna trötta kommentarer.

Puss! <3

Jennie sa...

Men fy så onödigt sagt! :( Men jag är ju en av de som tror stenhårt på dig och det vet du! :) <3 och de som inte tror/trodde kommer att få ångra sig big time! ;)

Em Löfgren sa...

Jag tror hemligheten är att bara lyssna på sig själv! om andra tror att man inte räcker till... så skit i dem!!! om andra tycker at man ska tävla men man inte vill så skit i det! det är viktigt tror jag att inte prestera för att tillfredsställa andra precis som det inte finns någon anlending att tillåta att någon annan att få en att tvivla på sig!!

Christian sa...

Hej gumman! =D

Först och främst TACK för gratulationerna det värmer!

Annars så har ju bulken/träningen gått liiite sådär då jag ju varit sjuk sedan förra veckan, men är nu tillbaka på fötterna och kan fortsätta mitt bulkande äventyr på mitt nya hem (SATS)! =D Så jävla pepp för träning nu..

Angående det där med att tävla..Jag tror innerligt att nästan ALLA kan (som iaf brinner för träningen) tävla om de skulle vilja!
Och du har ALLA förutsättningar för att göra det och ingen annan ska kunna säga något annat. =)

Att du ens fått den där kommentaren av den där killen (alltså vem fan säger något sånt) är sinnes! Försök att glömma det, för du kan nå precis så långt som du själv vill och det kan inga haters ändra på bara för att de HAN inte har disciplin nog att göra det själv!

Kommer stöda dig ända fram till målsnöret! =D

Hoppas du också haft en fantastisk dag, ha det bäst tjejen!

KRAMAR!!!!!

Veronica sa...

kanske sa han så för att han såg att du inte var i balans, för att han inte ville att du skulle pressa dig till nåt som du kanske hade mått sämre av just då. kanske inte. men det viktigaste är inte vad andra tänker eller tror om oss, utan hur högt vi tänker om oss själva. jag tror att det vi kan visualisera, det kan vi oxå få att hända. allt är möjligt! kramar till en härlig tjej