måndag 20 december 2010

Sista natten!


Äntligen sista natten för denna omgång! :D 8 i rad blev lite tungt, i synnerhet när en av dem blev en liten helsikesnatt med jätteotrevlig kund, slagsmål (ej med mig dock, han hoppade på en liten stackare 3 äpplen hög) och polispådrag.

Den natten var det trötthet och tårar. Inatt hade jag en bra natt! En natt av det lugnare slaget där jag kände att jag kom ikapp. Finaste veronica var in och hälsade på mig å på morgonen fick jag en kommentar som gjorde mig glad. En jättefin kille som kikar in ibland på morgonen sa till mig att jag ser så glad ut. Maaan jag levde på den kommentaren hela morgonen och gör det nog ännu! Tänk att det räcker med några fina ord för att väga upp något otrevligt som hänt! :)

Så är det under såna där stressnätter också, när jag jobbar själv och alla ska ha massor av mat å jag sliter som ett djur och skyndar på så gott jag kan, Då räcker det med att en enda person säger: Fan vilket bra jobb du gör! Då får jag massor av extra energi och orkar köra på ett tag till! :)

Snart är det jul förresten, oj, det har jag faktiskt inte haft en tanke på! Har bara jobbat på och sovit en massa! Ska till sjukgymnasten imorn när jag vaknat och sen träna. Onsdag ska jag äntligen träffa min coach och bestämma upplägg och Torsdag ska jag till finaste Lina å fixa håret!

I mellandagarna är jag ledig, då ska jag ha min jul! Längtar efter att hänga med min underbara familj! Dricka vinglögg, känna lugnet, dricka friskt härligt Gevågsvatten och andas frisk lantluft! Härliga tider!!!

Jag har inte idats skrivit nåt om vattnet förresten, skrivs nog om det ändå tycker jag. För mig är det inte någon big deal. Det finns människor som aldrig har tillgång till friskt rent vatten. Det kan vara bra ibland att bli påmind om att inte ta saker och ting så jävla för givet. För det är ju det vi gör gällande väldigt mycket!

Visst har jag mina sämre dagar, jag är inte mer än en människa. Men oftast är jag faktiskt så himla lycklig å glad! Jag känner människor som tjänar massor av pengar, har massor av prylar och allt sånt där "som man ska ha", men ändå inte är lyckliga. Pengar gör livet lite bekvämare, men pengar är inte lycka.

Är man glad och tacksam över det man har, så blir allt utöver det en bonus! Detta är inte synonymt med att vara någon slags bakåtsträvare utan drömmar och mål. Det är mer att måste du jaga saker för att bli lycklig och aldrig blir nöjd, så blir det inte bra. För efter varje "erövring" upptäcks det att nä, jag blev visst inte lycklig av detta heller.

Jag är tacksam och glad över mitt fina liv! :)

Inga kommentarer: