onsdag 29 december 2010

Vardag!


"Hela världen är en rad av underverk, men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardagliga" /H. C. Andersen

Hur härligt det än är att åka iväg från sin vardag ibland, så är det alltid lika härligt att komma tillbaka till den igen! :-)

Har njutit nu av några dagar hos mina föräldrar ute på landet, vilat upp kroppen och ätit och druckit gott!

Men nu känns det faktiskt skönt att få komma tillbaka till vardagen! Att åter få härja på gymmet, sova i egen säng och återgå till mina vanliga matrutiner! :-)

Det är skönt att "skräpa till" ibland, strunta i hur jag äter och lata mig. Men i längden trivs jag bäst med att leva som jag gör i min vardag!

Jag gillar att kunna göra spontana saker, men i det stora hela är jag en människa som mår bra av hyfsat fasta rutiner!

Jag tycker t ex att det kommer att bli ganska skönt att gå på diet, att ha ett givet schema att följa varje dag, inte behöva fundera så mycket utan jag vet exakt vad jag ska äta!

Känner att kroppen stelnar ihop lite när jag inte tränar och jag blir alltid bättre i min högersida när jag kör igång med träningen, så det blir skönt att kicka igång igen! Jag längtar!

Så många år som jag har drömt om detta och nu är det äntligen dags! :-)

Inga kommentarer: