onsdag 1 december 2010

Mot nya mål!



Jag är laddad som bara fan nu!!!!!

Har varit i gymmet 2 dagar i rad nu, 4 timmar om dagen, och övat teknik i olika övningar! Det börjar faktiskt ta sig, även om jag blir frustrerad över de övningar jag inte riktigt får till, men det kommer väl det med! =) Tålamod är ju inte min starka sida, så jag får öva mig på det oxå! Är glad att jag har nån att öva med, känns som att det skulle varit svårt att prova själv utan att ibland ha minsta susning hur det ser ut (när inte spegel finns tillgänglig exempelvis).

Min första vecka med skärpta matvanor har väl gått sisådär. Varit kass i magen pga de där parasiterna i vattnet som jag tydligen hann få i mig. Igår fick jag bara i mig lite youghurt på kvällen, middag var inte att tänka på.

Idag har det gått bättre dock! Jag gillar att köra rivstart när jag ska komma i form, så att jag tappar en del i början, blir lättare motiverad att köra vidare då. Men nu kör jag på som jag bestämt, det får ta sin tid. Tålamod. Bättre att äta ordentligt med energi och röra sig mer, och se vad som händer! Det är lång tid kvar till sommaren så jag kan skynda långsamt! =)

Mina mål nu är

* Slipa på tekniken i alla övningar så att den verkligen sitter!

* Öva mig i upplägg av instruktion - att bli en bra coach!

* Komma igång och köra ordentligt i gymmet! Fokus på mer magträning så att jag får fram de där efterlängtade rutorna! Å har muskler att hålla emot med så att jag kirrar hållningen!

* Få igång konditionen igen! Har turen att min nya träningskompis är grym på det där med intervallträning, så det ska bli spännande att köra igång!

* Toppa formen! Är ju inte sommar än på ett halvår, så jag har god tid på mig och kan skynda långsamt! Som det är nu känns det bara jobbigt att få i sig all mat, känns som att jag äter mer än vanligt, men får väl se vad som händer å sker med kroppen och modifiera därefter med tiden, om/när det behövs! =)

(Å näe.. det är definitivt inte min mage på bilden... ;) Å inte jag på nån annan bild heller för den delen.. hahaha)

1 kommentar:

Christian sa...

Hallojs!

Usch då stackare som åkt på det där.. =( Jo, man har ju läst om den där parasiten.

Som du sa, skynda långsamt! ;)
So what om starten inte blev optimal, sommaren är långt borta haha..

Vilket jag iofs också ser som en tröst just nu då jag har flera månader kvar på bulken och ska försöka hinna deffa ner mig till iaf en OK sommarform innan sommaren sen tar slut. =)

Vad kul att du känner denna glädje för träningen, sånt är alltid inspirerande även om min motivation också är thru the roof just nu! =D

BTW, din form på de tre bilderna du la upp var ju riktigt bra! Det kan inte vara många kilon borta från rutorna där.. =)

Och JA, jag njuter (kanske liiite för mycket) av bulken haha - mat är gott! ;)

KRAM!!