torsdag 2 december 2010

Träningsinspiration!


Inspirationskällor är något som verkligen höjer ens motivation och vilja!

En vän till mig är en sån inspirationskälla! En glad varm solstråle med en ödmjukhet som få besitter! Det räcker med att jag ser henne i gymmet, så ökar min träningslust och kämparvilja med flera hundra procent känns det som!

Jag älskar muskler! Har alltid gjort och kommer alltid att vara fascinerad av det! Är så otroligt fascinerad av kroppen och hur det går att modellera om den med styrketräning!

Jag älskar målmedvetenheten! Att ha full fokus på målet och tänka att målet helgar medlen! Att brinna för det så att inget stoppar en!

Att inte bara bygga muskler utan även "bygga pannben"! För det är mycket tankarna, den mentala inställning och VILJAN som gör det!

Motivation - självdisciplin krävs för att en helhjärtad förändring ska ske! Det krävs tid, kraft och tålamod att uppnå en stor förändring!

Positivt tänk - positiv energi!

Energi kan föra dig hur långt som helst och hålla din motivering på topp! Med rätt energi klarar man allt! Med positiv energi klarar man att hålla bort den negativa och fortsätta mot sitt mål!

Jag blir superinspirerad av människor som Cissi - som visar att det är möjligt! Å att det aldrig, aldrig någonsin är för sent! :-)

Sen gäller det att komma ihåg att just se det som en inspirationskälla och att inte jämföra sig med andra, utan istället att köra sitt eget race, sin egna tävling!

Hur bra fysik du kan bygga och hur lång tid det kommer att ta, beror på saker som ålder, kön, genetik, träningsmetoder, motivation och vila!

Men inspirationskällor är grymt bra för motivationen!!! :D

BESTÄM DIG - och GÖR DET!

Å ni som har möjlighet att vara på plats på Luciapokalen i år får heja lite från mig! :-)

1 kommentar:

Ida sa...

Åå kan inte annat än hålla med. Cissi är dessutom så fruktansvärt fin på den där bilden. Den är verkligen hon i ett nötskal! Jaa, så pass som jag känner henne iaf hihi.

Ha en bra helg!