fredag 21 januari 2011

Tankar - känslor


En liten filosof har jag ju alltid varit!

Just i detta nu övar jag mig i att inte tänka så förbannat mycket hela tiden.

Lite gör det sig av sig självt. Den där magkänslan känner jag mig i kontakt med alltmer.

Det är den jag vill lyssna till - för den brukar ha rätt!

Jag tror att vi människor många gånger tänker och tänker och tänker så förbannat mycket att vi lätt tänker sönder saker!

Jag tror inte att det är bra att fastna för mycket där uppe i intellektet.

Inte så till den grad att vi tappar bort de där starka känslorna - som visar oss rätt riktning för oss i livet!

Tror på att VARA lite mer. Känna in.

Allt blir som det ska bli för just mig!

Ibland är inte den rätta tiden inne för vissa saker - men den kommer!

Ibland förstår vi inte alltid saker när vi befinner oss mitt i dem. Men efteråt förstår vi poängen med det hela! :)

2 kommentarer:

Trollkatt sa...

Håller med, och oj vad man får träna på just det där ofta. Man blir nog aldrig helt klar eftersom det gäller att vara uppmärksam hela tidne samtidigt som man som du säger inte ska fastna i allt som far runt i skallen.

Anonym sa...

Magkänslan är den som alltid har rätt i slutändan.. Viktigt att lyssna på, och inte låta hjärnan styra och förtränga saker som magen redan känt för länge sedan..