tisdag 25 januari 2011

Varför så lycklig?



För ett par kvällar sen fick jag besök av en älskad vän som jag inte träffat på väldigt väldigt länge! Vi hade en mysig kväll sittandes i soffan, diskuterandes livet och allt vad det innebär medan vi drack kaffe och té.

Hon berättade för mig att en gemensam bekant till oss sagt: Vad är det med Susanne egentligen? Varför är hon så jäkla lycklig hela tiden? Har hon träffat någon??

Just den där sista meningen känns lite typisk på något sätt. Att så fort någon känner sig lycklig, rusig, hög på livet, så tror många att den ingrediensen som måste ha blivit tillsatt är att någon mött en annan människa och förälskat sig i.

Det ÄR härligt att vara förälskad och kär! Kärlek mellan två människor är vackert! Beröring och närhet är härligt! Även jag kan väl längta det ibland!

MEN knappast något måste för att känna lycka, lust och glädje till livet!

Kärleken finns i oss hela tiden! Lycka är ett val vi medvetet gör! Och ju mer vi gör det - desto lättare kommer det till oss!

Livet är en berg och dalbana och det går lite upp och ner! Alla har vi våra stunder och dagar då vi känner oss pyttesmå och måste få vara det en stund för att orka gå vidare i kraften och storheten sen!

Jag låter det inte ta över längre dock! Jag vet att när det känns som att "något skiter sig", kan jag ta det lugnt för det betyder bara att något ännu bättre, något ännu mer rätt för mig - är på ingång! Jag vet att mina tankar är kraftfulla och att jag kan välja att bryta gamla negativa mönster och skapa nya fina som fungerar bättre för mig!

Jag vet att det finns faktiskt bara två saker jag måste här i livet; den ena är att välja (att INTE välja är också ett val), den andra är att dö.

Något annat måste jag faktiskt inte. Jag är skaparen av mitt liv och det kan bli och blir precis så som jag vill att det ska vara, så som jag vill ha det!

Jag känner mig inte längre kraftlös, jag känner mig fylld av kraft!

Jag kan luta mig tillbaka och njuta av resan på ett helt annat sätt nu! Jag älskar det och jag är tacksam och glad över det! :)

Det är LYCKA för mig!

2 kommentarer:

Erika sa...

Åh fina du, du har så rätt! Och det är så härligt att se dig så positiv och lycklig! <3

Only me sa...

Åhh så underbart det låter! Så enkelt. Tyvärr är det inte inte alltid så enkelt att tänka sig till ett bra liv, inte om man är i obalans.
För egen del hoppas jag att jag kommer dit där du är någon gång även fast det känns sjukt långt och tungt att komma dit just nu.
Är sååå glad för din skull att du känner så och du är en fräsch och frisk fläkt.

Du har rätt i att man måste älska sig själv och inte hänga upp sin lycka på vad andra tycker och tänker. Lyckan kommer när man på riktigt älskar sig själv. Det gäller bara att lära sig det...

Stor kram <3