måndag 12 december 2011

Den friske har många önskningar

Den sjuke har bara en!

Okej, jag är ju knappast dödssjuk på nåt sätt, en rejäl förkylning bara. Men ändå! Man blir påmind om att inte ta för givet att vara frisk.

I Fredags var jag hur pigg som helst, sprang på morgonen, följt av ett styrkepass. Sen var jag ute och promenerade i djupsnö och storm. Hade känningar i halsen på kvällen men försökte att ignorera dem och tänkte att det är nog nåt övergående. Vaknade Lördag med svinont i halsen och kände mig som en klubbad säl ungefär. Det är lika märkligt varje gång det där tycker jag. Jag kan liksom inte förstå hur kroppen kan vara pigg och prestera ena dagen, för att vara helt slut nästa!

Sov mig igenom hela dagen och på kvällen kräktes jag som en tok. Inte värst vidare pigg mao. Det känns såklart lite surt att bli sjuk, tänkte i Lördagsmorse att jag kanske skulle försöka tvinga mig iväg och jobba ändå, men det hade aldrig gått. Om man inte ens kan stå på benen så går det nog inget vidare att jobba heller. Å sen kräktes jag ju på kvällen, så det var allt tur att jag stannade hemma. Har inte världens bästa ekonomi sen jag var tvungen att gå från 80 till 70 %. Det var lite knackigt redan innan och de senaste månaderna har varit tunga. Denna månad kände jag att jag äntligen har en chans att komma ikapp och så blir jag sjuk. Blä. Men inget att göra åt, säger kroppen stopp så gör den. Å nästa år ska jag ju börja plugga så det kanske är bra att jag får lära mig leva på mindre pengar! På nåt sätt känns det skönt med att plugga, det är som att det blir lite mer legitimt då att man inte har så mycket pengar. Annars är det så mycket som skall hakas upp kring pengar och grejor jämt känns det som.

Jag vet att man ska tänka positivt och att det man göder mer sin energi/sina tankar, det växer sig större. Ändå har jag inte riktigt orkat nu på ett tag. Har dippat lite och känt mig lite trött och orkeslös. Inte orkar finnas där för någon, för hur ska jag orka det när jag inte ens orkar finnas där för mig själv? Alla har vi nog våra svackor ibland och det kommer att vända! =)

Nu ska jag bädda ner mig å min trötta lilla kropp igen!

Inga kommentarer: