torsdag 15 december 2011

Såna där simpla ting som skänker livsglädje!

Såna där simpla saker i livet kan verkligen förgylla det! Jag gillar enkelt och simpelt.

Kanske är det därför jag fullkomligt älskar löpningen? Det är så simpelt på nåt sätt! Som med allt annat har ju även löpningen blivit hypad. Marknaden vill ju få oss konsumenter att "behöva" en massa grejor och föralldel så kan de väl göra sitt till. Men de behövs inte. Det enda som behövs är sköna kläder att springa i och ett par schyssta dojjor! Ena foten framför den andra! Frisk luft! Underbar natur! Att springa är meditation!

Det finns så mycket jag tycker om i livet! Jag tycker om att röra på kroppen! Jag tycker om att spendera tid med mina hundar, mina vänner, min familj! Jag tycker om att spendera tid med mig själv!

Jag tycker om god mat och rött vin! Jag rör hellre på mig mer för att kunna äta mer, jag tycker inte om att försaka njutning!

Jag tycker om tidiga morgnar!

Jag tycker om utmaningar! Saker som sommartåget gör att jag vill ge mig ut och börja samla mil på momangen så att jag grejar en utmaning som den! :D

Jag tycker om kramar! Ärlighet! Kärlek!

Jag tycker om mina ensamma stunder så till den milda grad att jag periodvis är som den värsta eremit!

Jag hade tänkt rada upp alla möjliga härliga simpla saker! Men nu tog det tvärstopp i skrivklådan! Det händer! =) Därför fortsätter jag en annan dag. Om jag fortsätter alls!


Inga kommentarer: