söndag 18 december 2011

Det där tålamodet

Det där tålamodet - som hos mig är så gott som obefintligt... Jag får många chanser att öva upp det nu!

Kroppen är trött och inte så vidare värst pigg idag. Jag önskade och hoppades när jag la mig igår att jag skulle vakna upp pigg och kry imorse men så blev inte fallet. Har lite ont i halsen och blev helt svettig och slut bara av den lilla morgonrundan med hundarna. Så det säger sig självt att någon ut-å-springa-status befinner sig kroppen inte i. Det är bara att lyssna till den och vila.

Det gäller att ha lite tålamod och tänka längre än näsan räcker. Hur många gånger har man inte dragit igång för tidigt och åkt dit rejält igen!? Så jag tar det lugnt, vilar och längtar desto mer tills jag är pigg i kroppen igen.

Jag får även öva mitt tålamod gällande mitt hår. Längtar tills jag har långt hår igen och det kommer ta tid innan det växt ut såklart, men då blir det desto roligare då!

Tiden går oftast så himla fort, så det smäller väl bara till så är jag van långdistanslöpare, och då med hästsvansen fladdrandes i vinden ;). Brukar tänka så om skolan också, nu när det är dags att sätta sig i skolbänken under 4 års tid. 4 år går himla fort! De 3 åren jag redan avverkat på universitetet gick hur fort som helst! :)

Tålamod. Tålamod. Tålamod.

Inga kommentarer: