fredag 30 december 2011

Glädje varje dag!


Det är så sant som det är sagt - att det varje dag finns något att glädjas och vara tacksam över! Knallade nyss ut och drog igång lite värme i bilen. På vägen in mötte jag min nya granne som flyttade in på våningen över för ett tag sedan. Har bara träffat på henne här en gång förut och hon är så himla gullig och trevlig! Bara en sån sak liksom, att man kan bli så glad över att få en nice granne!

Jag är också glad över att idag är sista jobbdagen innan ledig helg! Var i valet och kvalet igår hur jag skulle göra gällande nyår, hänga med till en väns stuga och hänga eller åka hem och fira med familjen. Men nu blir det hem till familjen! Orkar inte leta rätt på några finkläder och har inte packat en enda pinal och jag är ju ingen hejare på planering. Känner jag minsta lilla stress, så väljer jag bort!

Så nu ska jag packa lite mysgrejor i lugn å ro och så åker jag ikväll efter jobbet och efter att ha hämtat älskade hundarna! =) Ska t o m ta med böckerna till första kursen på skolan och läsa lite har jag tänkt - snart är det dags! :D

Hade tänkte skriva nåt slags summering över 2011 och det står helt stilla i skallen - vad tusan hände detta år? Jag får helt enkelt återkomma på den punkten om något slags inspiration infinner sig! :-)

Inga kommentarer: