söndag 18 december 2011

Vilodag

Jag hade en lång att-göra-lista för denna dag. Men det bidde ingenting. Somnade tidigt igårkväll och sov trots det halva dagen idag så kroppen visade redan där att den inte är som den ska. Blev ju dunderförkyld förra helgen. Kräktes första dygnet och sov även två efterföljande dygn. Var på SPA med mamma å syster igår. Vet att man inte ska basta och så om man är förkyld men det kändes safe. Idag har jag varit alldeles golvad dock och mest haft lust att sova.

Har hållit mig vaken dock eftersom jag behöver kunna sova inatt. Har vilat och läst ut den fantastiska boken som jag nämnde i föregående inlägg.

Jag är i varje fall tacksam över att jag numera kan lyssna på kroppen och tillåta den att vila när den behöver. Förut om åren körde jag på i full fart även om kroppen behövde vila. Vilket resulterade i att jag ofta blev sjuk, nu händer det sällan. Jag tror att det var enda sättet för min stackars kropp att få stopp på mig då.

En vecka kan kännas som lång tid, men är inte det om man ser på det med lite perspektiv. Å en förkylning, vad är det liksom? Bara att vila sig ur! :-)

Inga kommentarer: