fredag 24 februari 2012

Livet!


Jag är höga berg och djupa dalar.

Jag är sprudlande glädje och bottenlös sorg.

Jag är hopp och jag är förtvivlan.

Jag är styrka och svaghet.

Jag är mörker och ljus.

Jag är natt och dag.

Jag är upp och ner.

Jag är hit och dit.

Jag är allt och ingenting.

Jag är du och alla andra.

Jag är resan och målet.

Jag är din bästa vän och din värsta fiende.

Jag är lyckan och olyckan.

Jag är ångest och eufori.

Jag är långsam och snabb.

Jag är valet och kvalet.

Jag är förvirrad och klar.

Jag är okunskap och visdom.

Jag är prövning och lärdom.

Jag är vacker och ful.

Jag är livet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klokt och vackert skrivet! :)

Susanne Löfgren sa...

Tack! :) De första orden kom till mig när jag stod i duschen förut idag och sen skrev jag bara vidare! :) <3