söndag 19 februari 2012

Så söt så jag behöver inget socker!


Ja det är vad jag får intala mig i alla fall. För kroppen har än en gång sparkat bakut och talat om för mig hur den mår vid intag av socker!

Har tänkt att en gång i veckan kan jag väl unna mig socker i alla fall? Men nej, det funkar inte. Kvittot på det kom igår i form av att jag vaknade upp med sprängande huvudvärk och fick springa iväg på dass och kräkas som en galning det första jag gjorde. Sen sov jag hela dagen lång, totalt däckad! Det är inte första gången det händer.

Det är jag själv som triggat igång det där onödiga sockersuget nu, då jag provat den där en-gång-i-veckan-idéen. En väldigt dum sådan skall tilläggas. Då jag aldrig äter det, har jag inte heller något sug.

Det är sannerligen dags att jag är lite snäll mot min kropp nu. Att jag tar hand om den och inte stoppar i den en massa sånt där skit.

Bilden har jag lånat från Sanna Anandalas (fd Ehdin) blogg.

Hos henne kan du även läsa en del om effekter av socker. Blir rätt så äcklad av all den infon och ska påminna mig om den nu när jag behöver vänja mig av från sockret.

LÄS HÄR!

Inga kommentarer: