torsdag 23 februari 2012

Lugn och ro


Jag är fortfarande sjuk. Dock på bättringsvägen. Har hittills sovit flera timmar om dagen, ja nattetid också.

Såhär i slutet på veckan, när jag känner mig lite bättre i halsen, kan jag faktiskt känna mig tacksam över att jag blev sjuk. För jag har landat lite igen. Kommit till insikt.

För jag är nog mer stressad än vad jag tror mig vara. Funderar lite över mina vanor och hur jag lever och känner återigen en sådan stark längtan efter lugn och ro. Stillhet. Tid för mig själv.

Bara en sådan sak som att jag inte har druckit kaffe sen jag blev sjuk. Jag vill aldrig ha kaffe när jag är sjuk, kroppen vill inte, det går inte.

I vanliga fall börjar jag alltid min dag med en kanna kaffe. Vad gör det med min kropp egentligen?

Jag längtar efter eremitliv. Vore det inte vinter hade jag emigrerat till stugan långt inne i skogen. Närmare sommaren kan det bli verklighet kanske.

Känner att jag behöver fokusera på lugn och ro nu ett tag. Promenader och yoga. Reiki. Lugn och ro. Fokus på det långsamma. Sakta ner tempot lite.

Det kommer att göra mig gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att höra att det är fler än jag som har detta behov att bara landa och söker lugn och ro. Bilden du lagt ut idag, berörde mig som ett knytnävsslag i magen. Vilken stillhet och jag kan höra vattnet om jag rör mig sakta ned i vattnet på de hala stenarna. Tack för dessa ord idag. kram och hoppas du blir bättre snart.