söndag 28 mars 2010

Egentligen..


Egentligen tycker jag att det är en oerhörd styrka att våga visa alla sina känslor, alla i registret, från det gladaste skratt till den tyngsta fulaste gråt!

Egentligen tycker jag att livet är för kort för att man ska kasta bort det på att lägga sin energi på skitsaker..

Egentligen tycker jag att o-visade känslor, o-skrattat skratt och o-gråten gråt är waste of time.

Men jag lever inte alltid som jag lär.

Jag är dock medveten om det mesta..

Jag vet att det inte är så jäkla farligt egentligen..

Jag vet vem jag är och vad just jag behöver för att må bra i mitt lilla liv..

Jag vet att det är helt och hållet upp till mig själv att ta ansvar för mitt liv.

Jag vet att jag skapar det med mina tankar.

Jag vet att det går att förändra.

Jag vet att ibland måste man våga vara liten en stund.

Jag vet att ibland måste man våga släppa kontrollen.

Jag vet att det ibland finns saker man måste göra, för annars är man en liten lort.


Vad jag vet med mitt förnuft, raderas ibland ut av mina känslor.

Jag vet att det går att skilja på förnuft och känslor - tänka klart.


Jag vet också att vi alla ändå, trots allt - alltid gör så gott vi kan! Utefter de förutsättningar vi har just här och nu!

Inga kommentarer: