onsdag 24 mars 2010

Mens-kris!


Ja.. ni som är äckelmagade kan sluta läsa här och nu! Ni som inte tål att höra ordet mens ens en gång. Äh vafan, det är ju helt naturligt, lite blod en gång i månaden liksom!

I vilket fall, så fick jag besök av min älskade syster idag! Det var otroligt härligt och roligt, speciellt då det var himla längesen vi sågs! Vi satt och surrade en bra stund och sen gick vi ut på promenad. Den skulle ha blivit en promenad av längre karaktär, men ack nej. Jag hade bara binda och för ett sånt där mensmonster som mig räcker inte det, jag måste ha en propp oxå. Någon sådan hade jag icke nu!

Det började när vi kom ner till badhusparken, kände hur det blev värre och värre.. var tvungen att vända och börja gå hemåt! Tog vägen genom stan och mötte helt oväntat på bror med sambo, det var skojigt! Mindre skojigt var helvetes-jävla-blod-eländet som skvalpade allt värre! Huu!

När vi kommit upp på brunflovägen jag och syster och inte hade alltför långt hem, kunde jag knappt gå! Fick ta små försiktiga steg och gå lååångsamt! Såg förmodligen ut som att jag hade skitit på mig eller nåt!

Lättnaden när vi kommit hem och jag fick slänga mig in på dass var enoooorm!!!

Tänk så glad man kan bli över en liten sak som en sådan! ;D

6 kommentarer:

Only me sa...

Fy så jobbigt att blöda så mycket :( Sen är det ju inte kul när det begränsar livet på det viset heller.
Tur det går över :)

Susanne Löfgren sa...

Ja det är en jäkla tur man inte har det där jämt! :)

Jennie sa...

Nä men huvva! Haha lite roligt lät det ju, fast det förstår jag att det inte var det minsta :P

Jag som knappt märker av min mens.. att det kan vara så olika!

Susanne Löfgren sa...

Jo såhär i efterhand var det ändå lite kul! Men just där och då var det tämligen jobbigt! :P

Jag skulle oxå vilja ha en såndär lättsam liten menshistoria! Men men, man kan inte få allt här i livet! ;)

Miss M sa...

Vet ALLT för väl vad du pratar om, för inte ens plustampong OCH binda hjälper mig! Ett j-vla handikapp det där =/ Dessutm har jag ont så jag kräks och ländryggen känns som om den ska gå av! BÖLA ;)

KRAM

Susanne Löfgren sa...

Nä huu det är jobbigt med allt jevvla blod! Jag måste oxå ha största tampongerna och binda, annars funkar det inte.. och ibland blöder det ju igenom den jäkla proppen på en gång.. Men de där cyklo-f man köper på apoteket hjälper en del tycker jag! =)

Kramar!! :-)