fredag 5 mars 2010

Pinsamma bajsar...


Min ena hund ägnar sig åt såna ibland. Pinsamma bajsar alltså.. Grejen är att han är lös i magen ibland. Följdaktligen så blir det ibland i slutet av promenaderna att det bara rinner lite genomskinligt, ingen riktig skit asså.

MEN han sitter ju ändå i den där avslöjande "nu-sitter-jag-och-skiter-ställningen".. Så på håll ser det ju ut som att: Hunden bajsar. Matte är ett sånt där jävla ärkesvin som inte plockar upp dyngan efter sin hund..

Jag låtsas som att det regnar liksom. Att liksom gasta ut för hela världen: Hallååå han har faktiskt inte bajat (!) är ju liksom onödigt, drar bara till sig ännu mer uppmärksamhet.. Sen kan det ju faktiskt vara så att hela jorden inte kretsar kring mig - även om jag har svårt att tro det! ;) Kanske är det ingen jäkel som tänker på det där förutom - just jag!

Och är det nån som mot förmodan gör det, så är det ju liksom huvudsaken att JAG vet att jag har ryggen fri!

Jäjä, dagens I-landsproblem asså...! ;D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag har funderat på precis samma sak när jag varit hundvakt. Eftersom jag också är fullt övertygad om att jorden kretsar kring mig själv, tror jag att alla människor intresserat observerar allt jag gör. Min taktik för att lösa problemet går ut på att fejk-plocka det icke existerande bajset med en tom bajspåse.

Kanske lite fånigt, men man slipper garanterat utskällningar! ;-)

/Tina

Susanne Löfgren sa...

Hahaha gud så festligt! Faktum är att jag fick precis det tipset igår! Jag kanske ska köra på det, även om jag är lite för lat egentligen för att fejkplocka fejkbajs.. Hmm.. Tål att tänkas på! ;-)

Mamma sa...

Köp en liten konstgjord hundbajs-rusa och ha med på promenaderna. Då kan du diskret släppa ner den på platsen för icke-bajset och sen plocka upp det i hundbajspåsen. Sen kan du göra en show av det hela och lukta i påsen och berömma Mozart för hans luktfria bajs, samt erbjuda personer i närheten att komma och lukta "Kom får ni känna, min hunds bajs luktar ingenting alls"

Susanne Löfgren sa...

Hahaha fan det är ju ännu jobbigare än att plocka fejkbajs! Men det kanske är värt det för festligheten i att erbjuda människor att lukta på det luktfria hundbajset och därmed bjuda dem på nöjet att fundera över ens knäpphetsfaktor! ;-)