måndag 29 mars 2010

En komplimang gör ibland ens dag!

Var så trött och seg och less inatt.... Nisse, Peter och Ecke var in och livade upp min tillvaro inatt och det är alltid bra, höjer mig!

Sen på morgonen när de gått och jag grejade på med städning och bakeoff och de andra vanliga sysslorna, kom en kille in, som brukar komma in på macken då och då.

När han köpt sin mat sa han:

- Ska jag berätta något roligt?

- JA! Sa jag, berätta nåt roligt!

- Jo jag snackade med en tjejkompis för ett tag sedan och hon sa att, "du tycker ju inte att NÅN tjej är fin du.." Jag funderade en stund och sen sa jag, åk till statoil och kolla in Susanne som jobbar där, HON är fin hon! Det kan du ta till dig och bära med dig!

- Oj, tack, vad roligt att höra!


Ok det var en komplimang om mitt utseende, kanske inget att liva upp sig över, men jag blev glad av det han sa. Han sa det på ett sätt som inte kändes flörtigt utan mer som en snäll sak han sa!

Jag tycker vi människor ska bli bättre på att ge varandra komplimanger, säga till någon att den ser fin ut, är glad, osv osv! Tänker man efter så är det ju många gånger man tänkt en sån sak om en människa, men inte sagt det! Och såna små ord blir vi alla glada över! =)

Nu ska jag sussa några timmar.. over and out!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åh vilken härlig en :)

Susanne Löfgren sa...

Ja det livade verkligen upp min trötta morgon =)